کرزای: دولت طالبان دولت فراگیر نیست/ آموزش دختران بسیار مهم است

double-quot تهران - جارپرس - رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان در گفت‌وگو با یک رسانه انگلیسی گفت، مردم افغانستان به حکومتی نیاز دارند که توسعه و خدمات ارائه کند، رابطه خوبی با جهان داشته باشد و مردم در آن بدون ترس و سرکوب، شاد زندگی کنند.
کد خبر : 68444
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1400 - 19:55
کرزای: دولت طالبان دولت فراگیر نیست/ آموزش دختران بسیار مهم است

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، حامد کرزای، رئیس جمهوری پیشین افغانستان در مصاحبه روزنامه ساندی تایمز گفت: مردم می‌ترسند و طالبان باید برای از بین بردن این محیط ترس و ایجاد محیط مناسب به لحاظ حفظ جان و روان مردم تلاش کنند.

کرزای افزود: از نتایج و ادامه مذاکره طالبان با نیروهای مقاومت ملی در پنجشیر ناامید شده است.

او همچنین تصریح کرد، از آغاز مذاکرات با طالبان بر سه اصل آموزش و پرورش دختران، مشارکت در دولت و جایگاه زنان در جامعه افغانستان و اهمیت پرچم ملی و ارزش‌های کشور تأکید داشته است.

رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان گفت: “آن‌ها (طالبان) کاملاً موافقت کردند و همه‌چیز را درست گرفتند؛ اما تاکنون چنین چیزی رخ نداده است ما به اقداماتی نیاز داریم که با گفته‌های آنان مطابقت داشته باشد، در غیر این صورت، افغانستان دوباره از جهان جدا خواهد شد”.

کرزای با اشاره به کابینه طالبان نیز گفت: “ما به افغانستانی نیاز داریم که متعلق به همه مردم این کشور، مردان و زنان و همه قوم‌ها باشد و تنها راه پیش رو، دولت فراگیر است. آن‌چه طالبان اعلام کرده‌اند، چنین نیست”.

به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهوری سابق این کشور همچنین افزود، از دست دادن جوانان و تحصیل‌کرده‌های افغانستان یک ضایعه جبران‌ناپذیر است و طالبان باید تلاش کنند تا جوانان را در کشور نگه دارند.

او در واکنش به باز نشدن مدارس به روی دختران کلاس ششم به بالا در کشورش گفت، آموزش دختران بسیار مهم است و راه دیگری جز تحصیل دختران برای پیشرفت کشور وجود ندارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.