کاپیتان تیم ملی سوارکاری: در بازی‌های آسیایی به نبردی نابرابر می‌رویم

double-quot تهران-جارپرس-کاپیتان تیم ملی سوارکاری درباره رقابت ایران در بازی‌های آسیایی گفت: ما با اسب‌های خودمان نمی‌توانیم در رقابت‌ها حضور پیدا کنیم و اسب‌های فعلی هم باید از مسیر سختی برای کسب آمادگی جسمانی لازم عبور کنند
کد خبر : 132808
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 شهریور 1402 - 10:46
کاپیتان تیم ملی سوارکاری: در بازی‌های آسیایی به نبردی نابرابر می‌رویم

به گزارش جارپرس از ایرنامسعود مکاری‌نژاد د، درخصوص حضور تیم ملی پرش با اسب در بازی‌هیا آسیایی اظهار داشت: در رشته ما از یک طرف بحث آمادگی جسمانی سوارکار مهم است که از همه بچه‌های اعزامی در سطح خیلی خوبی قرار دارند. از طرف دیگر آمادگی اسب‌ها مهم است که نکته اصلی مسابقه است. ما به خاطر شرایط قرنطینه نمی‌توانیم با اسب‌های خودمان که در ایران هستند، در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کنیم و از این نظر مجبوریم اسب‌هایی که در خارج از ایران هستند را به مسابقات ببریم. اسب‌هایی در دوبی داشتیم که نتوانستیم برای مسابقات اعزام کنیم به همین منظور اسب‌هایی که در هلند داریم را برای این مسابقات در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: سوارهای حرفه‌ای باید بتوانند زود با اسب جدید هماهنگ بشوند اما مشکل اصلی ما آمادگی خود اسب‌ها است. اسب‌های ما در هلند، آمادگی خوبی نداشتند و در این مدت بسیار برای آمادگی جسمانی آن‌ها تلاش کردیم که کار سختی بود. اسب‌ها خیلی آماده‌تر از قبل شدند اما به اندازه مسابقات پیش‌رو آمادگی ندارند. یک مسابقه پرش CSI در نظر گرفتیم که در کنار اردوی هلند، سوارکاران و اسب‌ها بتوانند آمادگی بیشتری را کسب کنند.

کاپیتان تیم ملی سوارکاری ایران مشکل قرنطینه اسب‌ها و دردسر اعزام آن‌ها را اینطور توضیح داد: کشور چین به دلایلی مثل شیوع بیماری، برای واردات اسب‌ها پروتکل خاصی را اعلام کرده است. البته نه فقط چین بلکه برای حضور در تمام مسابقات بین المللی چنین پروتکل‌هایی وجود دارد که طبق آن اجازه ورود اسب از کشوری داده نمی‌شود. به همنی منظور ما برای بردن اسب‌های خودمان مشکل داریم. ما تنها از کشورهای اروپایی و یا امارات می‌توانیم اسب‌ها را اعزام کنیم که یک هفته هم در باشگاه کشور میزبان قرنطینه می‌شوند تا مشکلی پیش نیاید.

وی افزود: مشکلات اعزام باعث می‌شود که برای آمادگی حضور در مسابقات بین المللی نیازمند برگزاری اردو در کشورهای اروپایی یا امارات باشیم اما هزینه‌های تمرین را برای ورزشکاران بسیار بالا می‌برد. فدراسیون سوارکاری قول داده است که برای اردوی آخر تیم ملی از نظر مالی کمک کند تا کمی هزینه برای تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی کم شود.

 

مکاری‌نژاد با اشاره به راه حل مشکل قرنطینه و اعزام اسب عنوان کرد: اگر پروتکل‌های جهانی را رعایت کنیم می‌توانیم در آینده از کشور خودمان نیز اسب‌ها را اعزام‌ کنیم. این مسئله نیازمند همکاری ارگان‌های مختلفی مثل سازمان دامپزشکی، کشاورزی، فدراسیون و…. است. با کمی هماهنگی می‌تواند مرزها را کنترل کنند و شرایط جهانی را رعایت کنند تا اجازه اعزام صادر شود. این مشکل حل شدنی است اما کار ساده‌ای نیست. در گذشته توانستیم با قطر، آذربایجان و ترکمنستان به صورت جداگانه تفاهم نامه‌ای داشته باشیم و بین کشورها انتقال اسب انجام دهیم و باز هم می‌شود چنین کارهایی را انجام داد.

وی درمورد نتیجه تیم ملی ایران در بازی‌های آسیایی گفت: ما باید این واقعیت را بپذیریم که همیشه در یک جنگ نابرابر در عرصه‌های بین المللی قرار داریم. در پرش، اسب‌ها مهم‌تر از سوارکاران هستند؛ اگر هر ۴ اسب تیم ملی را روی هم بگذاریم، شاید تهایتا به ارزش ۶۰۰ هزار یورو شود اما در تیم‌های رغیب فقط یکی از اسب‌هایشان حد اقل به ارزش یک میلیون و نیم یورو قیمت دارد و این ما خیلی سخت افزار پایین‌ترین داریم. با این حال ما تمام تلاشمان را می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم با کمک همه تیم یک نتیجه‌ای درخور شان کشور داشته باشیم و پس از آن جایگاه خوبی نیز کسب کنیم. ما حودمان را از پیش بازنده نمی‌بینیم و اگر به این رقابت می‌رویم، تمام تلاشمان را می‌کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.