0 نظر
96 بازدید

کاهش ۶.۱ درصدی ازدواج در گلستان/ نرخ طلاق ثابت ماند

double-quot تهران - جارپرس - مدیرکل ثبت احوال استان گلستان با بیان اینکه در هشت ماهه امسال ۱۰ هزار و ۵۴۶ واقعه ازدواج در گلستان ثبت شده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶‌.۱ درصد کاهش داشته است.
کد خبر : 110207
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 آذر 1401 - 15:44
کاهش ۶.۱ درصدی ازدواج در گلستان/ نرخ طلاق ثابت ماند

 

حمیدرضا مطیع امروز چهارشنبه ۳۰ آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با گرامیداشت سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال، اظهار کرد: جمعیت استان گلستان نزدیک به دو میلیون نفر است اما بالغ بر دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر سند هویتی در استان صادر شده که بخشی از آن شامل افرادی است که فوت کرده‌اند.

وی به آمار واقعه ولادت گلستان در هشت ماهه سال جاری اشاره کرد و توضیح داد: در هشت ماهه امسال ۱۹ هزار و ۴۵۲ واقعه ولادت در گلستان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۸ درصد کاهش پیدا کرده و آمار ولادت در همه شهرستان‌ها به جز بندرگز و مینودشت کاهشی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان با بیان اینکه در واقعه ولادت گنبدکاووس با چهار هزار و ۵۷ و گرگان با سه هزار و ۵۱۳ واقعه در صدر قرار دارند، تصریح کرد: کمترین آمار ولادت مربوط به شهر بندرگز با ۲۷۹ واقعه است اما از لحاظ درصد تغییر، بندرگز نسبت به سال قبل ۶.۹ درصد افزایش داشته است، شهرستان مینودشت هم در واقعه ولادت ۱.۲ درصد افزایش داشته و از ۷۶۲ واقعه ولادت به ۷۷۱ واقعه رسیده است.

مطیع با بیان اینکه بیشترین کاهش ولادت در هشت ماهه امسال مربوط به مراوه‌تپه و میزان آن ۱۲.۱ درصد است، تاکید کرد: مبنای علمی در نسبت جنسی جمعیت در مقابل ۱۰۰ زن مقایسه می‌شود که در ایران در مقابل هر ۱۰۰ دختر، ۱۰۷ پسر به دنیا آمد که این میزان در استان گلستان ۱۰۵ پسر در مقابل ۱۰۰ دختر است.

وی با بیان اینکه میانگین ولادت در کشور ۴.۱ درصد بوده که روند کاهشی ولادت در استان بالاتر از میانگین کشوری است، بیان کرد: استان گلستان در شاخص عمومی ولادت و رشد طبیعی جمعیت، رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان تاکید کرد: در هشت ماهه امسال ۶ هزار و ۴۵۰ واقعه وفات در گلستان ثبت شده که با کنترل کرونا و وضعیت پایدار، میزان فوتی استان در هشت ماهه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است.

مطیع با بیان اینکه بر مبنای علمی به ازای هر ۱۰۰ زن تعداد فوت آقایان محاسبه می‌شود، ابراز داشت: در سطح کشور به ازای هر ۱۰۰ زن فوت ۱۳۷ مرد به ثبت رسیده که این میزان در گلستان ۱۲۵ مرد به ازای هر ۱۰۰ زن است، همچنین میانگین سنی افراد فوت شده در کشور ۶۶.۱ سال و در استان گلستان ۶۲.۷ سال به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال ۱۰ هزار و ۵۴۶ واقعه ازدواج در گلستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶‌.۱ درصد کاهش دارد، افزود: روند ازدواج در همه شهرستان‌های استان گلستان به جز علی‌آبادکتول و گنبدکاووس کاهشی است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان با بیان اینکه شاخص طلاق در هشت ماهه امسال در گلستان نسبت به مدت مشابه تغییری نداشته است، گفت: نرخ طلاق در کشور ۸.۷ درصد افزایش داشته که خوشبختانه این شاخص در استان ثابت مانده و روند افزایشی و یا کاهشی نداشته است.

مطیع با بیان اینکه شهرستان‌های مینودشت، مراوه‌تپه، گنبدکاووس، گمیشان، گرگان و کردکوی در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در شاخص طلاق کاهش داشتند، بیان کرد: بیشترین کاهش طلاق در استان گلستان با ۵۱.۴ درصد مربوط به شهرستان مراوه‌تپه است، همچنین در شهرستان‌های آزادشهر، آق‌قلا، بندرگز، بندرترکمن و علی‌آبادکتول روند طلاق افزایشی بوده و بیشترین افزایش طلاق مربوط به بندرترکمن با ۵۱.۵ درصد است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.