کاهش ۳۷ درصدی بارش ها در تهران/ کاهش فشار تاثیری در کیفیت آب ندارد

double-quot تهران - جارپرس - مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به کاهش ۳۷ درصدی بارش‌ها و کسری۳۸۰ میلیون مترمکعبی مخازن سدهای استان تهران گفت: استان تهران تنها استانی است که به هیچ عنوان قطع آب به صورت برنامه‌ریزی شده نداشته و جمعیت حدود ۱۷ میلیون نفر را بی وقفه آب‌رسانی کرده و قطع آب پراکنده در برخی نقاط استان ناشی از قطع برق بوده است.
کد خبر : 68288
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهریور 1400 - 9:15
کاهش ۳۷ درصدی بارش ها در تهران/ کاهش فشار تاثیری در کیفیت آب ندارد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، محمدرضا بختیاری با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ پروژه با اعتباری افزون بر ۹۰۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حال اجراست که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: برای اجرای طرح ها و پروژه‌های عمرانی سال جاری ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌کنیم با این اعتبار پروژه‌هایی به ارزش ۸۰۰۰ میلیارد تومان تا آخر امسال به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان این‌که ۳۰ درصد ظرفیت آب و فاضلاب کشور در استان تهران قرار دارد، تاکید کرد: سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش آب و فاضلاب در استان تهران به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران یا بیان این‌که در حال حاضر بیش از ۳۰۰ پیمانکار در شرکت آب فاضلاب استان تهران مشغول فعالیت هستند تا پروژه‌های جدید را به بهره‌برداری برسانند، گفت: اجرای رینگ آب‌رسانی تهران از جمله پروژه‌هایی است که امسال بخش اعظمی از آن به بهره‌برداری می‌رسد و وارد مدار می‌شود.

بختیاری درباره تاثیر کاهش فشار آب در میزان کیفیت آب، اظهار کرد: این موضوع تاثیری در کیفیت ندارد،  در برخی مناطق تهران علی الخصوص منطقه یک که مصرف بالا می رود، کاهش فشار را اعمال می کنیم تا در بحث عدالت اجتماعی نیز نقش داشته باشیم البته امسال این طرح را اجرایی نکردیم.

وی افزود: قاطعانه اعلام می‌کنم که آب تمامی شهر تهران کاملا سالم است و در هیچ نقطه ای نیترات آب تهران به بالای ۵۰ نمی رسد و می توان گفت که این آب در سطح دنیا بی نظیر است، سالیان قبل بحث این بود که در بالاشهر تهران مردم از آب سد و در جنوب تهران از آب چاه استفاده می کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه طرح رینگ قمر بنی هاشم و تصفیه خانه هفتم که اجرایی شده کیفیت آب در جنوب تهران ارتقا یافته است، گفت: مدول اول و دوم تصفیه خانه هفتم به طور کامل در اختیار جنوب تهران قرار گرفت و باعث شد که بسیاری از مناطق جنوب تهران نیز از آب سطحی بهره مند شوند، اگرچه هنوز تفاوت هایی وجود دارد اما با برنامه‌هایی که داریم و تکمیل رینگ تا ۶ سال آینده در تمام تهران یک نوع آب استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.