کاهش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در اصفهان

double-quot تهران - جارپرس - سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با اشاره به کاهش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار، گفت: در حال حاضر عرضه مرغ بیشتر از تقاضا است، از سوی دیگر انبارش مرغ و تخم مرغ توسط مردم در بازار انجام شده است.
کد خبر : 91058
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1401 - 17:22
کاهش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در اصفهان

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، حسین ایراندوست درباره کاهش قیمت مرغ بعد از آزادسازی قیمت‌ها و اعلام نرخ‌های جدید، اظهار کرد: قیمت مصوب دولت، سقف قیمت‌ها بود و هیچ فروشگاهی اجازه فروش بالاتر از قیمت را ندارند.

وی با بیان اینکه بخشی مهمی از تغییر قیمت مرغ به عرضه و تقاضا برمی‌گردد، گفت: در حال حاضر عرضه مرغ بیشتر از تقاضا است، نخست اینکه جوجه‌ریزی بیشتر از گذشته بوده و از سوی دیگر تا قبل از تغییر نرخ مصرف‌کنندگان بخشی از نیاز مرغ، تخم‌مرغ و سایر کالاها را خریداری کرده‌اند، به نوعی انبارش خانگی انجام شده است.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به انبارش خانگی، باید مرغ و تخم‌مرغی که قبلاً در بازار خریده شده مصرف و از سوی دیگر باید سازگاری با تغییر قیمت‌ها صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر قیمت مرغ برای مصرف‌کننده در اصفهان ۴۵ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است و البته برخی فروشگاه‌ها مرغ را با قیمت پایین‌تر عرضه می‌کنند.

ایراندوست همچنین با بیان اینکه در حال حاضر عرضه تخم‌مرغ بیشتر از تقاضا است، اظهار کرد: قیمت تخم‌مرغ از درب مرغداری افت کرده است.

وی گفت: قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان است، البته در سطح بازار انتظار می‌رود با توجه به افزایش عرضه و خرید تخم‌مرغ مازاد، قیمت هر کیلو این محصول به ۳۰ هزار تومان برسد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با اشاره به خرید مرغ و تخم‌مرغ مازاد استان، گفت: تخم‌مرغ مازاد استان با مباشرت اتحادیه میهن خریداری می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.