0 نظر
144 بازدید

کاهش شدید تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا

double-quot تهران - جارپرس - رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: چنانچه نرخ ارز و اونس جهانی افزایشی باشد، طبیعتا قیمت طلا و سکه هم در بازار افزایشی خواهد بود، با این وجود همچنان تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار به شدت کاهش یافته است.
کد خبر : 73722
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 - 15:12
کاهش شدید تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، هوشنگ شیشه بران با اشاره به وضعیت بازار طلا، اظهار کرد: اونس جهانی طی چند روز گذشته به بالاترین قیمت خود در ۶ ماه گذشته رسید و در طول یک هفته گذشته اونس جهانی با افزایش ۴۸ دلاری، به ۱۸۶۶ دلار رسید.

وی افزود: دلار نیز امروز در صرافی ملی با ۳۰۳ تومان افزایش با نرخ ۲۸ هزار و ۱۲۸ تومان و یورو ۳۱ هزار ۸۹۷ تومان معامله شد.

شیشه بران افزود: امروز شنبه نرخ دلار در بازار آزاد به بالاترین رقم خود رسید و ۲۸ هزار و ۴۶۰ تومان معامله شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه دو عامل اونس جهانی و دلار موجب افزایش طلا و سکه در بازار داخلی شده است، گفت: اونس جهانی طلا به دلیل شاخص‌های منفی اقتصادی در آمریکا و افزایش تورم روند صعودی به خود گرفته و تقاضا برای سرمایه گذاری طلا در بازارهای جهانی را افزایش داده است.

وی به بازار طلا و سکه ایران اشاره کرد و افزود: در مقابل بازارها جهانی در ایران داد و ستد طلا همچنان در رکود به سر می برد و کاهش حباب سکه در بازار ایران به دلیل کاهش تقاضا است.

نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان، تصریح کرد: هفته گذشته به دلیل کاهش تقاضا، ۱۴۰ هزار تومان حباب سکه کاهش داشت.

وی با اشاره به قیمت طلا و سکه در بازار اصفهان، اظهار کرد: قیمت سکه طرح جدید امروز نسبت به پنجشنبه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش به ۱۲میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید، سکه طرح قدیم با ۱۵۰ هزار تومان افزایش به ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید، همچنین قیمت نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ربع سکه بدون تغییر نسبت به روز  پنجشنبه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

وی ادامه داد: سکه های یک گرمی بانک مرکزی نیز امروز بدون تغییر با قیمت ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دادو ستد می شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان، افزود: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۲هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۲۷۷ و هزار تومان و هر مثقال طلای آب شده با ۵۵ هزار تومان افزایش با قیمت ۵ میلیون و ۵۳۳ هزار تومان فروخته می شود.

وی با پیش بینی بازار طلا، اظهار کرد: چنانچه نرخ ارز و اونس جهانی افزایشی باشد، طبیعتا قیمت طلا و سکه هم در بازار افزایشی خواهد بود، با این وجود همچنان تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه به شدت کاهش یافته است.

شیشه بران تاکید کرد: مطمئنا بانک مرکزی با تدابیر لازم نرخ ارز را در روزهای آینده کاهش خواهد داد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.