کاهش سن واکسیناسیون کرونا در کشور به ۹ سال

double-quot تهران - جارپرس - استاندار تهران از تصمیم ستاد ملی کرونا برای واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال خبر داد.
کد خبر : 81302
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 - 15:33
کاهش سن واکسیناسیون کرونا در کشور به ۹ سال

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، محسن منصوری امروز در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران، گفت: استان با جمعیت حدود ۱۴ میلیونی و تعداد زیادی اتباع بیگانه از تراکم بالایی برخوردار است به شکلی که جمعیت ۱۸ درصدی در مساحتی کمتر از یک درصد ساکن شده، لذا به لحاظ سرانه ها با کاستی هایی مواجه است که جبران آنها همت مضاعف و کار جهادی می طلبد که دوستان پیگیر آن هستند.

وی ادامه داد: در جلسه صبح امروز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد تصمیم بر این شد که واکسیناسیون کودکان از کف ۱۲ سال پایین تر آورده شود و کودکان بین ۹ تا ۱۲ سال نیز واکسیناسیون شان انجام شود. جمع بندی انجام واکسیناسیون برای کودکان بین ۹ تا ۱۲ سال بر اساس تجربه کشورهای مختلف مرور مطالعات و نهایتا تصمیمی بر اساس مبانی علمی بوده است. این واکسیناسیون به صورت داوطلبانه و با رضایت والدین انجام خواهد شد که نوع واکسن و نوبت تزریق آن توسط کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

استاندار تهران تاکید کرد: علی رغم اصرار و کار خوب رسانه ای که انجام شده استقبال از تزریق دز سوم آنطور که شایسته است صورت نگرفته، انتظار می رود همه شهروندان برای تزریق دز سوم به مراکز مراجعه کنند. کشورهایی که در این زمینه موفق عمل کردند گام موثری در جهت کنترل بیماری داشتند. بی تردید باید در تزریق دز سوم به سطح تزریق دز اول و دوم که در حال حاضر فاصله زیادی دارد برسیم. در این زمینه رسانه ها نیز باید ترغیب شهروندان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع کنترل مرزها اشاره کرد و افزود: متاسفانه در ورودی های استان تهران همانند فرودگاه امام در تست هایی که به شکل رندم انجام شده مشاهده کردیم که مسافرانی که گواهی PCR منفی داشتند تست PCR شان مثبت بوده، لذا مشخص است این گواهی ها از اعتبار لازم برخوردا نیست. لذا وزارت بهداشت به کمک هلال احمر نسبت به تشدید مراقبت ها اقدام کند.

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا دستور رئیس جمهور و تصمیم جلسه مشترک وزرای کشور، علوم و وزارت آموزش و پرورش، کلاس های مدارس با رعایت پروتکل ها باید به صورت حداکثری بازگشایی شود. قطعا سلامت دانش آموزان خط قرمز است اما نباید به بهانه های مختلف بازگشایی ها به تاخیر بیفتد که موجب افت تحصیلی دانش آموزان خواهد شد. در این زمینه با عقب افتادگی نسبت به سایر استان ها در تهران مواجه هستیم. لذا مدارس و دانشگاه ها در سطح همه شهرستان های استان تهران باید به صورت حداکثری بازگشایی شود تا به متوسط کشوری برسیم.

وی تاکید کرد: در مورد زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان باید موضوع تامین منابع مالی پیگیری شود. در سطح شهرستان ها مشکل تامین زمین وجود ندارد و فرمانداران می توانند به صورت گام به گام برای تامین زمین در جهت تامین زیرساخت ها اقدام و در این راستا تلاش خواهیم کرد بخشی از این موارد را از طریق سفر ریاست جمهوری نیز دنبال کنیم.

وی ادامه داد: باید بهره برداری پروژه ها و کارهایی پیشرفت فیزیکی بالایی دارند در سریعترین زمان ممکن دنبال شوند. همانند بیمارستان ملارد که تقریبا تکمیل است و باید به فوریت به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.