معاون حقوقی قوه قضاییه:

کانون‌های وکلا به قانون عمل کنند

double-quot تهران-جارپرس- معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: اگر کانون‌های وکلای دادگستری به قانون عمل کنند، در برگزاری آزمون وکالت مشکلی نیست.
کد خبر : 84523
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 13:18
کانون‌های وکلا به قانون عمل کنند

به گزارش  جارپرس ازایرنا، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی در حاشیه آیین اختتامیه دومین جشنواره شهید بهشتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برگزاری دو آزمون وکالت توسط مرکز وکلای قوه قضاییه قانون محسوب می شود، گفت: این اقدام قانونی است اما رعایت مقررات قانونی باید به طور کامل انجام شود.

قدرتی در پاسخ به این سوال که آیا قوه قضاییه مصمم به برگزاری این دو آزمون است، گفت: بله؛ آزمون‌ها در سال آینده برگزار می‌شود.

معاون حقوقی قوه قضاییه با تاکید بر رعایت قانون از سوی کانون‌های وکلای دادگستری اظهارداشت: امیدواریم که به قانون عمل کنند و موجب تضعیف حقوق دیگران نشوند.

قدرتی در پاسخ به سوالی درباره اصلاح قوانین مربوط به ارتکاب جرایم از سوی افراد زیر ۱۸ سال گفت: با توجه به رهنمودهای رئیس قوه قضاییه، معاونت حقوقی در مواردی که لازم باشد با همکاری مجلس و دولت بررسی های لازم را انجام خواهد داد و در مواردی که نیاز به اصلاح قوانین و یا قانونگذاری جدید وجود داشته باشد اقدام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با تعدد عناوین مجرمانه و تورم قوانین گفت: از گذشته دور عناوین مجرمانه در کشور زیاد بوده و حدود ۲هزار عنوان مجرمانه داریم که البته از این عناوین حدود ۳۰ تا ۴۰ عنوان، پرونده‌های زیادی را تولید می‌کند که ابتدا باید تلاش کنیم راه حلی برای این عناوین تا حد امکان در طرح قضازدایی پیدا کنیم و در گام بعدی برای عناوین مجرمانه‌ای که وجود دارد راه‌حل های غیرکیفی از جمله اداری، انتظامی یا مدنی درنظر بگیریم.

قدرتی درباره لایحه قضازدایی توضیح داد: در این لایحه برخی قوانین دادگستری اصلاح می‌شود، لایحه اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری و چند قانون دیگر در حال تهیه و تنطیم است که اگر به نتیجه برسد بخش بسیاری از آمار پرونده ها به شرط همکاری مجلس و شورای نگهبان کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: لایحه اصلاح برخی از قوانین تا پایان سال در معاونت حقوقی پایان می‌یابد اما ممکن است لایحه قضازدایی کمی زمان ببرد اما امید است تا قبل از پایان سال آینده بتوانیم در چند فاز لوایح را تکمیل کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.