کانادا مجوز صادرات تسلیحات به ترکیه را لغو کرد

double-quot تهران - جارپرس - وزیر امور خارجه کانادا اعلام کرد، پس از آنکه تحقیقات انجام شده نشان داد که تسلیحات کانادایی در درگیری قره‌باغ استفاده شده‌اند، کانادا صادرات نظامی خود به ترکیه را لغو کرد.
کد خبر : 53325
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 فروردین 1400 - 13:12
کانادا مجوز صادرات تسلیحات به ترکیه را لغو کرد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، “مارک گارنو”، وزیر امور خارجه کانادا روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: به دنبال این بررسی که مدارک موثق و معتبری ارائه کرد دال بر اینکه تکنولوژی‌های کانادایی صادر شده به ترکیه در قره‌باغ استفاده شده بودند، من امروز لغو مجوزهای صادرات نظامی به ترکیه را که در پاییز سال ۲۰۲۰ به حالت تعلیق درآمده بودند، اعلام می‌کنم.

او تاکید کرد: این نوع استفاده، نه با سیاست خارجه کانادا و نه با ضمانت‌هایی که ترکیه در رابطه با هدف نهایی استفاده از این تکنولوژی‌ها داده بود، مطابقت ندارد.

در جریان تشدید درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ در سال گذشته، ترکیه حمایت قاطعانه خود از جمهوری آذربایجان را ابراز کرد. با این حال باکو تاکید داشت که هیچ گونه کمک نظامی از آنکارا یا دیگر کشورهای خارجی دریافت نکرده چرا که “کاملا آماده بوده تا خودش از منافعش حفاظت کند.”

پاییز سال گذشته ارمنستان و جمهوری آذربایجان شاهد تشدید درگیری‌های دیرینه‌شان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ بودند که منجر به تلفات نظامی و غیرنظامی گسترده‌ای برای هر دو طرف درگیری شد. در نوامبر سال گذشته این دو کشور با میانجی‌گری روسیه توافق آتش‌بسی امضا کردند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.