کالیفرنیا هم به جرگه مخالفان حقوقی فرمان مهاجرتی ترامپ پیوست/ واشنگتن اقدام قانونی را آغاز کرد

double-quot
تهران – جارپرس – «خاویر بیسرا» دادستان کل کالیفرنیا روز دوشنبه اعلام کرد که ایالت او هم به دیگر ایالت های آمریکا پیوسته که قرار است فرمان مهاجرتی جدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را به چالش بکشند. همزمان واشنگتن با ثبت دادخواستی در این خصوص، اقدام قانونی علیه این فرمان را آغاز کرد.

کد خبر : 19967
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 اسفند 1395 - 5:11
کالیفرنیا هم به جرگه مخالفان حقوقی فرمان مهاجرتی ترامپ پیوست/ واشنگتن اقدام قانونی را آغاز کرد

به گزارش جارپرس به نقل از تارنمای خبری «هیل»؛ کالیفرنیا به هفت ایالت دیگری پیوسته است که برضد فرمان مهاجرتی جدید ترامپ موضع گرفته اند.
پیش از این دادستان های کل ایالت های واشنگتن، مریلند، نیویورک، اورگان، ماساچوست و مینه سوتا از «جیمز روبارت» قاضی دادگاه شهر سیاتل که فرمان نخست مهاجرتی ترامپ را لغو کرده بود، خواسته بودند که آن حکم را به فرمان جدید هم بسط دهد.
وی اما روز جمعه از این کار خودداری کرد و طی روند قانونیِ تعیین شده را خواستار شد.
دادستان ایالت واشنگتن در همین راستا روز دوشنبه به نمایندگی از ایالت های یاد شده دادخواست جدیدی را برای لغو این فرمان به دادگاه ارائه داد و درخواست کرد که روز سه شنبه به آن رسیدگی شود.
ایالت هاوایی هم پیش از این برضد فرمان مهاجرتی ترامپ اقامه دعوی کرده بود و دادگاه قرار است روز چهارشنبه، درست یک روز پیش از اجرایی شدن فرمان مهاجرتی، به این شکایت هم رسیدگی کند.
فرمان جدید ترامپ که قرار است از روز ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) اجرایی شود، ورود اتباع سودان، سومالی، لیبی، یمن، سوریه و ایران به آمریکا را به مدت ۹۰ روز منع می کند. در فرمان اجرایی پیشین وی که در نهایت لغو شد، نام عراق هم در این فهرست قرار داشت.
دولت آمریکا با اصلاحاتی که در فرمان جدید به وجود آورده، امیدوار است که از سد مخالفت های قانونی احتمالی عبور کند.
ترامپ می داند که نمی تواند شانس چندانی برای حمایت از فرمان اجرایی جدید در دادگاه های بالا دستی از جمله دیوان عالی آمریکا قائل شود.
تعداد قضات دمکرات و جمهوریخواه در دیوان عالی هم اکنون به سبب درگذشت یکی از آنها، برابر است و فرمان قبلی نشان داده که حتی برخی جمهوریخواهان هم حاضر به حمایت از سیاست های مهاجرتی ترامپ نیستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.