کاغذ کتب درسی در داخل تولید می‌شود/ چاپ سالیانه ۱۵۵ میلیون جلد کتاب

double-quot تهران - جارپرس - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سالیانه ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی چاپ می‌کنیم، گفت: برای اولین بار در دولت سیزدهم تلاش شده تا تمامی کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی در داخل تامین شود.
کد خبر : 131659
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 17:02
کاغذ کتب درسی در داخل تولید می‌شود/ چاپ سالیانه ۱۵۵ میلیون جلد کتاب

به گزارش جارپرس از ایرنا، رضامراد صحرایی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: در کشور ۷۰ هزار تن کاغذ مصرف می‌شود، که ۵۰ هزار تن آن را آموزش و پرورش مصرف می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دو روز قبل درخصوص کاغذ تصویب شد که از کاغذ داخلی مصرف کنیم، اظهار داشت: برای اولین بار است که در این دولت تمام کاغذمان را از داخل تامین کنیم و امید است بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم. این کار بزرگی است.

صحرایی درباره شهریه مدارس نیز توضیح داد: شهریه مدارس روی سایت سازمان مدارس غیردولتی قرار گرفته است و اگر مدرسه ای بیش از مقدار شهریه دریافت می کند، اولیا می توانند شکایت خود را اعلام کنند تا پیگیری شود.

وی ادامه داد: چند مرکز در دولت قبل مجوز داشتند که با دلار شهریه بگیرند اینها مدارس تطبیقی هستند و دانش‌آموزان آنها هم خارجی هستند این موضوع تسری داده شده که کار غیرقانونی بوده است و ما هم به‌طور جد دنبال آن هستیم که این را برگردانیم و اگر تخلف کرده باشند حتما پلمپ می‌کنیم.

وی یادآور شد: در این دولت بالغ بر هزار مدرسه را یا لغو مجوز کردیم و یا دستور تعطیل موقتشان را صادر کردیم.

رتبه‌بندی معلمان و صدور احکام جدید از هفته آینده آغاز می‌شود

وزیر آموزش و پرورش همچنین به خبرنگاران گفت که رتبه بندی(معلمان) و موضوع صدور احکام جدید مبتنی بر نتایج اعتراضات از هفته آینده آغاز می‌شود و کسانی که اعتراض شان وارد شده است، رتبه‌شان ارتقاء می‌یابد و رتبه جدید می‌گیرند.

صحرایی درباره مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مبنی بر اینکه سند جامع سرمایه انسانی آموزش و پرورش تهیه شود، گفت: کمیسیون تلفیق مصوبات خوبی را دیروز و امروز داشته و دارد و هنوز هم تمام نشده است. تدوین جامع منابع انسانی از جذب پذیرش تا نگهداشت و بازنشستگی و سایر موارد آموزش و پرورش است. تدوین سند جامع کار ضروری است و برنامه ریزی را راحت تر می کند و آینده را نشان می‌دهد.

محدودیتی برای ثبت نام دانش آموزان اتباع وجود ندارد

وی درباره ثبت نام از دانش آموزان اتباع خارجی نیز گفت: آن دسته از اتباعی که شناسه مهاجر و کد مخصوص را از وزارت کشور نگرفته‌اند، باید آن را اخذ کنند، زیرا شرط ثبت نام است و محدودیتی برای ثبت نام آنها وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه ادعا شده درباره برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال در زمینه عفاف و حجاب جرم انگاری شده است؟ گفت: این موضوع را نه شنیده ام و نه خبر دارم؛ در لایحه دولت چنین چیزی نیست و لایحه دولت بحث جرم انگاری نداشت، بلکه تخلف بود.

صحرایی از برگزاری اجلاس بزرگ مدیران مدارس سراسر کشور در هفته های آینده به میزبانی تهران خبر داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.