کاستاریکا در بحبوحه افزایش مهاجران وضعیت اضطراری اعلام کرد

double-quot تهران-جارپرس- رودریگو چاوز رئیس جمهور کاستاریکا در بحبوحه افزایش مهاجران در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.
کد خبر : 133909
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1402 - 8:40
کاستاریکا در بحبوحه افزایش مهاجران وضعیت اضطراری اعلام کرد

به گزارش جارپرس از ایرنا به نقل از رویترز، چاوز روز سه‌شنبه با اشاره به افزایش شدید تعداد مهاجرانی که در مسیر مهاجرت خود از این کشور کوچک آمریکای مرکزی عبور می‌کنند، تاکید کرد که به مقامات دولت خود دستور اعلام وضعیت اضطراری را صادر کرده است.

چاوز در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به شورش‌ها و ناآرامی‌هایی که به تازگی توسط مهاجران خارجی که در مسیر خود از کاستاریکا عبور می‌کنند، ایجاد شده است، گفت: من به وزارت امنیت دستور دادم تا با هر مهاجر (خارجی) که رئوفت و مهربانی مردم و مقامات کاستاریکا را در قبال خودشان نشانه ضعف ما تلقی می‌کنند، موضع قاطعانه داشته باشد.

در همین ارتباط یکی دیگر از مقامات این کشور آمریکای مرکزی اعلام کرد: در ماه سپتامبر بیش از ۶۰ هزار مهاجر خارجی در مسیر خود از شهر مرزی کاستاریکا به نام پاسوکانواس عبور کرده‌اند، در حالی این شهر کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

به نوشته رویترز، رئیس جمهور کاستاریکا در اوایل اکتبر به پاناما سفر خواهد کرد تا با مقامات این کشور درباره بحران مهاجران گفت وگو کند.

به گزارش ایرنا، قوانین آمریکا و بین‌المللی به مهاجران حق پناهندگی می‌دهد. آمریکا از مارس سال ۲۰۲۰ از قانون ۴۲ قانون سلامت عمومی (سیاست اخراج موسوم به عنوان۴۲) برای اخراج مهاجران بدون هیچ شانسی برای پناهندگی استفاده و ۲.۸ میلیون نفر را به بهانه جلوگیری از انتشار کرونا از خاک آمریکا اخراج کرد.

قانون محدودیت مهاجرتی ۴۲ به قانون سال ۱۹۴۴ تحت عنوان بهداشت عمومی برمی‌گردد که به مسئولان آمریکایی اختیارهای فوری برای جلوگیری از گسترش بیماری‌ها داد. اتخاذ این رویکرد ماه مارس ۲۰۲۰ در سیاست مهاجرتی آمریکا مطرح شد، زمانیکه دولت ترامپ قصد جلوگیری از گسترش کووید-۱۹ در مرزهای آمریکا را داشت. با پیگیری این سیاست، مسئولین آمریکایی قادر بودند تا مهاجرانی که قصد عبور از مرز مکزیک – آمریکا را داشتند، سریع اخراج کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.