«کارتن‌خوابهایی» که اشتباهی از مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد سردر می‌آورند

double-quot تهران - جارپرس - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۷ هزار معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ استان تهران نگهداری می‌شوند، اعلام کرد که ۳۱ درصد افرادی جمع‌آوری شده در طرح‌های ساماندهی معتاد نبوده بلکه «شبه‌ معتاد» هستند.
کد خبر : 98371
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 20 مرداد 1401 - 10:50
«کارتن‌خوابهایی» که اشتباهی از مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد سردر می‌آورند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، مصطفی هادی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ هزار ظرفیت در مراکز ماده ۱۶ در استان تهران وجود دارد، اظهار کرد: ۷۰ درصد این ظرفیت‌ها متعلق به تهران بزرگ است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۱۷ هزار معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ استان تهران نگهداری می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در ادامه با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶ افزود: همچنان تا سقف ۲۵ هزار نفر نیازمند افزایش ظرفیت در مراکز هستیم.

وی با بیان اینکه ۳۱ درصد افرادی که در طرح‌های ساماندهی،‌ جمع‌آوری می‌شوند معتاد نیستند،‌ گفت: به استناد صورت جلسات، ۳۱ درصد افرادی که جمع‌آوری می‌شوند مشمول نگهداری در مراکز ماده ۱۶ نیستند و شبه معتادند؛ اینان صرفا بی‌خانمان و کارتن‌خواب‌ هستند. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه دستگاه‌ها برای افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶ توضیح داد: ظرفیت مراکز طی چند ماه آینده افزایش خواهد یافت که نیازمند تامین زیرساخت های مناسب مانند “آب” است که در حال اقدام است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.