کاراکاس، میزبان بیش از هزار ونزوئلایی در حمایت از فلسطین

double-quot تهران- جارپرس-بیش از هزار نفر از شهروندان ونزوئلا از جمله معاون رئیس‌جمهوری این کشور، در حمایت از فلسطین در کاراکاس گرد هم آمدو خواستار پایان «نسل‌کشی» و بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی شدند.
کد خبر : 135562
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 10:47
کاراکاس، میزبان بیش از هزار ونزوئلایی در حمایت از فلسطین

به گزارش روز یکشنبه  جارپرس ازایرنا از خبرگزاری افه، در این راهپیمایی گسترده که مقام‌هایی از جمله دلسی رودریگس (Delcy Rodríguez) معاون اجرایی رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز حضور داشتند، پرچم‌های فلسطین و پارچه نوشته‌هایی با مضمون «آزادی فلسطین» در دستان تظاهرکنندگان به اهتزار در آمد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری ونزوئلا با شرکت در این تجمع، با ملت فلسطین که «در بزرگ‌ترین زندان فضای باز (نوار غزه) محبوس و یکی از بدترین قتل عام‌های تاریخ را متحمل شده‌اند»، ابراز همبستگی کرد.

دلسی رودریگس گفت: “این یک نسل‌کشی است، ما هرگز نمی‌توانیم فکر کنیم که این یک جنگ است، این یک نسل‌کشی و یک نابودی قومی علیه یک ملت است.”

نائوم فرناندز (Nahum Fernández) رئیس دولت کاراکاس نیز در این گردهمآیی با ابراز حمایت از فلسطینی «آزاد و مستقل» خاطر نشان کرد: “هر روزی که می گذرد روزی است که کودکان یتیم می‌شوند، هر روزی که می‌گذرد، والدین باید فرزندان خود را در فلسطین دفن کنند.”

فرانسیا گارسیا یکی از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی به افه گفت: “فلسطین تنها نیست. ما حمایت مطلق خود از کشور برادر را اعلام می‌کنیم.”

اِرمس خسوس بیامیزار کارمند ۴۹ ساله یک اداره دولتی نیز در گفت‌وگو با افه، «نسل‌کشی» علیه فلسطین را رد کرد و از همه مردم جهان خواست تا به آرمان استقلال، حقوق و انسانسیت فلسطین بپیوندند.

وی گفت: “ما این راهپیمایی را برای حمایت از مردم فلسطین، از اینجا، از سرزمین‌های ونزوئلا، از بطن استقلال سیمون بولیوار انجام می‌دهیم.”

وزارت بهداشت غزه دیروز شنبه گزارش داد که تعداد فلسطینیان کشته شده در نوار غزه در اثر حمله‌های نظامی رژیم صهیونیستی به ۹ هزار و ۴۸۸ نفر افزایش یافت که اکثریت آن‌ها غیرنظامی بودند.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در نخستین واکنش‌ها به تحولات غزه و جنایت‌های رژیم اشغالگر، بر «حمایت بی‌قید و شرط» کشورش از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید و از «وضعیت وحشتناک» غزه به دلیل «حملات بی‌رویه به غیرنظامیان» توسط رژیم صهیونیستی ابراز تاسف کرد.

دولت ونزوئلا همچنین به تازگی در بیانیه‌ای رسمی، «جنایت جنگی جدید» رژیم صهیونیستی در حمله به خودروهای امدادی و آمبولانس‌های مقابل بیمارستان الشفاء، مهم ترین مرکز پزشکی در نوار غزه را محکوم کرد.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.