کاخ سفید: انتظار نداشته باشید روسیه از شورای امنیت اخراج شود

double-quot تهران - جارپرس - یک روز پس از تعلیق روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل در بحبوحه حمله‌اش به اوکراین، کاخ سفید تاکید کرد که چنین اتفاقی را برای مسکو در شورای امنیت جایی که این کشور یک عضو دائم با برخورداری از حق وتوست، پیش‌بینی نمی‌کند.
کد خبر : 88047
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردین 1401 - 16:26
کاخ سفید: انتظار نداشته باشید روسیه از شورای امنیت اخراج شود

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از فرست پست، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری به خبرنگاران گفت: می‌دانم که سوالی درباره اینکه آیا روسیه باید از شورای امنیت اخراج شود یا خیر مطرح است. ما وقوع چنین چیزی را پیش‌بینی نمی‌کنیم.

وی افزود: اما بدون شک اقدام اخیر در تعلیق روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل نشانه‌ای از واکنش جهانی و وحشت از خشونت‌هایی است که در اوکراین شاهد هستیم. اما ورای آن، من هیچ پیش‌بینی از اصلاحات ندارم.

روز پنجشنبه روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل تعلیق شد.

جن ساکی تصریح کرد: می‌دانم که رای‌های ممتنعی در رای‌گیری روز پنجشنبه وجود داشت و تنها ۲۴ کشور از جمله کره شمالی به روسیه رای داد. اما نتیجه که مهم‌ترین چیز برای ماست این است که آنچه ما می‌خواستیم تحقق یافت و روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل تعلیق شد.

تنها راه مطرح شده در قطعنامه شورای امنیت در زمان تاسیس شورای حقوق بشر در سال ۲۰۰۵ میلادی، تعلیق است.

سخنگوی کاخ سفید گفت: این جدی‌ترین اقدام در دسترس است. این اقدام تنها یکبار در تاریخ انجام شده است. این دومین بار در تاریخ است که کشوری از شورای حقوق بشر سازمان ملل اخراج می‌شود. کشور قبلی لیبی بود.

وی افزود: این اقدام بسیار مهم بیانگر این حقیقت است که بیش از دو سوم از کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل معتقدند که آنها به خاطر اقداماتشان در راستای براندازی و نقض حقوق بشر جهانی نباید در این امر نقش کلیدی و رهبری داشته باشند.

جن ساکی تصریح کرد: این همچنین بدین معناست که وقتی روسیه از شورای حقوق بشر تعلیق شده دیگر قادر نخواهد بود علیه اقدامات آتی در نشست‌های بعدی این شورا رای دهد.

وی همچنین گفت: تحریم‌های بین‌المللی به رهبری آمریکا تاثیر شگرفی بر اقتصاد روسیه داشته‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.