کاخ سفید: اسناد فاش شده تاثیری بر حمایت آمریکا از اوکراین نمی‌گذارد

double-quot تهران - جارپرس - هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که افشای اطلاعات محرمانه پنتاگون در مورد برنامه‌های واشنگتن و ناتو برای آماده‌سازی نیروهای اوکراینی برای یک حمله متقابل، بر حمایت آمریکا از اوکراین تأثیری نداشت.
کد خبر : 119411
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 22 فروردین 1402 - 21:26
کاخ سفید: اسناد فاش شده تاثیری بر حمایت آمریکا از اوکراین نمی‌گذارد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید دوشنبه گفت: آیا این مساله تاثیری بر حمایت از اوکراین داشته است؟ پاسخ منفی است. ما تا هر زمانی که طول بکشد به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.

پیش از این، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که پنتاگون و وزارت دادگستری آمریکا تحقیقاتی را در مورد افشای اسناد طبقه‌بندی شده در مورد برنامه‌های واشنگتن و ناتو در زمینه آماده‌سازی نیروهای اوکراینی برای یک حمله متقابل علیه روسیه آغاز کرده‌اند. اسناد زیادی که اطلاعات مربوط به برنامه‌های ارسال تسلیحات و تعداد نیروها را افشا می‌کرد، به ویژه در توییتر و تلگرام منتشر شد. در هفتم آوریل، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که مجموعه جدیدی از اسناد محرمانه و فوق محرمانه آمریکا درباره اوکراین در اینترنت به بیرون درز کرده است. بر اساس این گزارش، اسناد فاش شده همچنین حاوی مطالبی درباره خاورمیانه و چین است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که ممکن است این افشاگری یکی از بزرگ‌ترین افشاگری‌ها از زمان انتشار بیش از ۷۰۰ هزار سند و پیام‌های دیپلماتیک به وب‌سایت ویکی‌لیکس در سال ۲۰۱۳ باشد. در همین حال، رویترز اشاره می‌کند که اسناد فاش شده ممکن است جعلی باشند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.