ژنرال سابق آمریکایی: نابودی حماس تقریبا غیرممکن است

double-quot تهران- جارپرس-یک ژنرال سابق آمریکایی اعلام کرد که تلاش های اسرائیل برای نابودی حماس تقریبا غیرممکن و اقدامی بسیار دشوار است.
کد خبر : 135320
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 10:43
ژنرال سابق آمریکایی: نابودی حماس تقریبا غیرممکن است

به گزارش جارپرس از ایرنا از تارنمای هیل، رابرت آبرامز ژنرال بازنشسته آمریکایی به شبکه ای‌بی‌سی نیوز این کشور گفت: فکر می‌کنم نابودی حماس و از بین بردن قابلیت آن برای آسیب زدن به اسرائیل، طبق چیزی که من در نظر دارم تقریبا غیرممکن است.

رژیم صهیونیستی پس از تحمل یک شکست سخت از نیروهای مقاومت فلسطین در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهر) اکنون مدعی شده که قصد انجام یک عملیاتی زمینی برای نابودی حماس را دارد.

در این راستا این رژیم صدها حمله هوایی و بمباران در داخل نوار غزه با جمعیت ۲.۳ میلیون نفری انجام داده است که طبق گزارش وزارت بهداشت غزه تاکنون بیش از ۸ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۲۰ هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

آبرامز در مورد چالش‌های رژیم صهیونیستی برای عملیات زمینی در غزه توضیح داد: این یک کار بسیار دشوار برای نیروهای دفاعی اسرائیل خواهد بود، زیرا دفاعی که حماس در آن زمین شهری بسیار متراکم انجام خواهد داد، بر خلاف آنچه در سال‌های اخیر دیده‌ایم، نیازمند نبردهای محاصره‌ای است.

به گفته وی، تل‌آویو باید همزمان اطمینان حاصل کند که محل استقرار زندانی‌ها را هدف قرار ندهد. آبرامز افزود: این کار بسیار دشواری خواهد بود و ما فقط باید ببینیم برنامه آنها در روزهای آینده چگونه انجام می شود.

ژنرال بازنشسته آمریکایی با اشاره به سیستم تونل‌های بزرگ حماس گفت که جنگ شهری آهسته و روشمند خواهد بود. یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هفته گذشته اذعان کرد که تهاجم زمینی در غزه یک فرایند طولانی و دشوار خواهد بود.

براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مقام‌های آمریکایی روز شنبه گفتند که تاکنون تجاوزات نیروهای زمینی اسرائیل به غزه کوچکتر و محدودتر از چیزی بوده که مقام‌های نظامی اسرائیل در ابتدا برای لوید آستین وزیر دفاع و دیگر مقام‌های ارشد نظامی آمریکا توضیح دادند.
بر اساس این گزارش، در واقع برنامه‌های یورش اولیه اسرائیل مقام‌های آمریکایی را نگران کرد که تل‌آویو فاقد اهداف نظامی قابل دستیابی است و اینکه ارتش اسرائیل هنوز آماده انجام یک حمله زمینی نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.