0 نظر
168 بازدید

ژاپن در احداث ۱۰ مدرسه پیش ساخته در لرستان مشارکت می کند

double-quot
خرم آباد – جارپرس – سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: با مشارکت کشور ژاپن ۱۰ مدرسه پیش ساخته به منظور ایجاد فضای آموزشی استاندارد و ایمن در مناطق محروم و عشایری این استان ساخته می شود.
کد خبر : 19501
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اسفند 1395 - 7:14
ژاپن در احداث ۱۰ مدرسه پیش ساخته در لرستان مشارکت می کند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان ، خدانظر دریکوند در مراسم امضای تفاهم نامه موسوم به GGP (کمک بلاعوض به پروژه های تامین نیازهای اولیه انسانی) با «هیرویاسوکوبایاشی» سفیر کشور ژاپن افزود: این کمک خیرخواهانه و بشردوستانه دولت ژاپن باعث می شود تا تعدادی از دانش آموزان مناطق محروم این استان در فضای استاندارد و ایمن ادامه تحصیل دهند.
وی این گونه اقدامات را عاملی مهم در پیوند بین ملت ها و ایجاد مودت بین آنها برشمرد و ادامه داد: آنچه که درحافظه تاریخی ایرانیان در خصوص مردم ژاپن وجود دارد می توان در سخت کوشی ،نظم و انضباط ، وظیفه شناسی ، مسئولیت پذیری و انسان دوستی خلاصه کرد.
دریکوند در ادامه لرستان را دومین استان آسیب دیده از جنگ تحمیلی ۸ ساله برشمرد و بیان کرد : ۴۰۶ آموزشگاه ابتدایی در مناطق عشایری لرستان وجود دارد که سه هزارو ۵۰۸ دانش آموز در آنها تحصیل می کنند.
سفیر ژاپن در ایران نیز در این مراسم از حمایت های کشور ایران در پوشش تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی قدردانی کرد و گفت : امیدوارم با تلاش مسئولین، پروژه های GGp که قرار است در استان های لرستان و کهکیلویه و بویراحمد احداث شود در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.
هیرویاسوکوبایاشی با بیان اینکه امید است دانش آموزان آسیب پذیر بتوانند از مزایای این طرح ها برخوردار شوند، اظهار کرد: پروژه های GGp کمک های بلاعوضی است که دولت ژاپن برای رفع محرومیت ها و امنیت انسانی در مناطق کم برخوردار اجرا می کند.
سفیر ژاپن در ایران ادامه داد: از سال ۱۹۹۹ دولت ژاپن کمک هایی را به سازمان و نهادهای مختلف نموده است و تاسال ۲۰۱۵ درایران ۱۲۵ پروژه آموزشی و بهداشتی اجرا کرده است.
وی امداد رسانی به کودکان آسیب پذیر را از خواسته های دولت ژاپن برشمرد و افزود: صمیمانه امیدوارم کودکان عشایر با تحصیل در این مدارس مدارج عالی ترقی را به خوبی طی و مسئولین نیز در نگهداری این پروژه ها تلاش کنند.

در حال حاضر ۳۲۰ هزار دانش آموز در ۲۴ شهرستان و منطقه استان لرستان تحصیل می کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.