0 نظر
193 بازدید

ژاپن تحریم‌ها علیه کره شمالی را برای دو سال دیگر تمدید کرد

double-quot تهران - جارپرس - پایگاه ان‌اچ‌کی گزارش داد، در آستانه مذاکرات قریب‌الوقوع میان نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور آمریکا، دولت توکیو امروز (سه‌شنبه) تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را برای دو سال دیگر تمدید کرد.
کد خبر : 52650
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 فروردین 1400 - 11:52
ژاپن تحریم‌ها علیه کره شمالی را برای دو سال دیگر تمدید کرد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژاپن از سال ۲۰۰۶ میلادی تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه کره شمالی اعمال کرده است. در پایان ماه گذشته میلادی پایگاه ان‌اچ‌ کی اعلام کرد دولت توکیو احتمالا تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ از جمله ممنوعیت تمامی تجارت‌ها را تمدید می‌کند.

تمدید این تحریم‌ها پس از آن صورت گرفت که کابینه یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن این اقدام را در آستانه انقضای این تحریم‌ها در تاریخ ۱۳ آوریل تایید کرد.

ژاپن تاکید دارد که این تحریم‌ها واکنشی به برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی هستند. آنها تجارت با کره شمالی را ممنوع می کنند و مانع پهلو گرفتن کشتی‌های کره شمالی در ژاپن می شوند.

کره شمالی در مارس سال جاری میلادی دو آزمایش موشک بالستیک و کروز انجام داد. این پرتاب‌های موشکی نگرانی‌هایی را در بین تعدادی از کشورها به وجود آورد که خواستار رایزنی‌هایی در این خصوص در شورای امنیت سازمان ملل شدند.

“ری پیونگ چول”، مقام ارشد کره شمالی گفت، این آزمایشات موشکی حق یک کشور مستقل برای دفاع از خود در برابر تهدید نظامی آمریکا و کره جنوبی است.

انتظار می‌رود این آزمایشات موشکی اخیر کره شمالی جزء برنامه مذاکرات میان یوشیهیده سوگا و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن در تاریخ ۱۶ آوریل باشد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.