چین: لغو تحریم‌های ایران راه خروج از بن‌بست مسئله توافق هسته‌ای است

double-quot تهران - جارپرس - سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس خبری امروزش بر اهمیت لغو تحریم های ایران در حل و فصل مسائل پیرامون توافق هسته ای تاکید کرد.
کد خبر : 49001
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 18:17
چین: لغو تحریم‌های ایران راه خروج از بن‌بست مسئله توافق هسته‌ای است

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از پایگاه خبری عرب نیوز،  وانگ وانبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه در کنفرانس خبری روزانه اش گفت: موقعیت پیرامون مسئله هسته ای ایران با تمام فرصت ها و چالش های پیرامون آن، در مقطعی بحرانی قرار دارد.

وانبین در این راستا ادامه داد: ما همیشه باور داشته ایم که بازگشت آمریکا به توافق هسته ای و لغو تحریم ها علیه ایران راه عبور از بن‌بست مسئله توافق هسته ای ایران هستند.
بر اساس این گزارش،  اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پی این مطرح می شود که جو بایدن گفته قصد دارد در صورت «بازگشت ایران به پایبندی کامل به توافق هسته ای»، آمریکا را به این توافق بازگرداند که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هسته ای از آن خارج شده و تحریم های متعددی را بر ایران اعمال کرد.
تقاضای بازگشت ایران به پایبندی به توافق هسته ای در حالی مطرح می شود که ایران در نتیجه خروج دولت آمریکا از توافق هسته ای، متحمل شدن تحریم های اقتصادی و تعلل کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان در زمینه کاهش تاثیر این تحریم ها و عادی سازی روابط اقتصادی با ایران، برخی تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای را کاهش داد.

البته به گفته مقامات کشورمان، این اقدامات در صورت پایبندی تمامی اعضای توافق به تعهداتشان، بازگشت پذیر است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.