0 نظر
168 بازدید

چین حمله تروریستی درپاکستان را محکوم کرد

double-quot تهران- جارپرس-شی جی پینگ رییس جمهور چین با ارسال پیامی به عارف علوی همتای پاکستانی خود حمله تروریستی در شهر پیشاور را به شدت محکوم کرد.
کد خبر : 85658
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 اسفند 1400 - 8:02
چین حمله تروریستی درپاکستان را محکوم کرد

به گزارش جارپرس از ایرنا به نقل از شبکه نیوز چاینا، جین پینگ رئیس جمهور چین در پیام به همتای پاکستانی خود حمله تروریستی جدی در پاکستان را تسلیت گفت و یادآورشدکه وی از اطلاع از حمله تروریستی مرگبار در شهر پیشاور استان خیبر پختونخوا که تلفات زیادی را به همراه داشت، شوکه شد.

شی از طرف دولت و مردم چین تسلیت عمیق خود را به قربانیان و همدردی صمیمانه خود را با مجروحان و خانواده های داغدار ابراز کرد.

رییس جمهور چین تاکید کرد که طرف چینی حمله تروریستی را قویا محکوم می کند و قاطعانه از تلاش های دولت و مردم پاکستان برای مبارزه با تروریسم، حفظ ثبات ملی و حفاظت از جان مردم حمایت می کند.

لی کچیانگ نخست وزیر چین نیز در پیامی به عمران خان نخست وزیر پاکستان، حمله تروریستی پیشاور را تسلیت گفت.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبه شب حمله تروریستی هفته گذشته را که منجر به شهادت ده‌ها نفر از نمازگزاران مسجد جامع شیعیان شهر پیشاور پاکستان شد، محکوم کرد.

اعضای شورای امنیت در بیانیه ای، این حمله را فجیع و بزدلانه خواندند و آن را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کردند.

اعضای شورای امنیت همچنین با ابراز همدردی عمیق با خانواده قربانیان و دولت پاکستان برای زخمی شدگان این حمله آرزوی بهبودی عاجل و کامل کردند.

حمله تروریستی جمعه گذشته به مسجد «امامیه» شیعیان در محله «کوچه رسالدار» شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا ده‌ها نمازگزار را به خاک و خون کشید. گفته می‌شود شمار شهدای این عملیات تروریستی به یکصد نفر رسیده است.

در همین حال، تظاهرات های گسترده ای درمحکومیت این جنایت در شهرهای مختلف پاکستان برپا شد و معترضان با حضور در خیابان‌ها علیه تروریسم تکفیری و حامیان آنان شعار دادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.