0 نظر
162 بازدید

چین حمله به اتباع خود در پاکستان را بشدت محکوم کرد

double-quot

پکن-جارپرس-‘گینگ شوانگ’ سخنگوی وزارت خارجه چین حمله به اتباع این کشور در پاکستان را به عنوان یک اقدام تروریستی بشدت محکوم کرد.

کد خبر : 24660
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 4:22
چین حمله به اتباع خود در پاکستان را بشدت محکوم کرد

به گزارش جارپرس از ایرنا، این سخنگو تصریح کرد در زمینه حملات خشونت بار به اتباع چین در پاکستان، این کشور نگرانی های زیادی دارد و در باره حمله اخیر با دولت پاکستان همکاری خواهد کرد.
وی گفت تروریسم به هرشکلی که باشد و در هر جایی که انجام شود و به هر نامی که باشد از سوی چین محکوم است.
روزنامه گلوبال تایمز چین نوشته است بر اساس اظهارات این سخنگو چین از تلاش های پاکستان برای مقابله با تروریسم حمایت می کند.
افزون بر این، وی تاکید کرد اسلام آباد باید تدابیری بیندیشد تا از جان و مال کارگران و نیروهای کار چین در آن کشور حفاظت شود.
چین تایید کرد در حمله اخیر گروهی ناشناس در کراچی پاکستان یکی از کارکنان شرکت کشتیرانی کاسکو چین در آن کشور کشته و یک نفر دیگر نیز بشدت زخمی شده است.
چین از اکتبر سال ۲۰۱۷ به این طرف هشدار امنیتی برای اتباع خود در پاکستان صادر کرده و از آنها خواسته است از رفتن به پارک ها و سواحل خودداری ورزند.
این کشور همچنین از شهروندان چینی خواسته است که تا حد امکان از سفر به پاکستان خودداری کنند.
این هشدار امنیتی تا آوریل امسال اعتبار دارد و سرکنسولگری چین در کراچی از شهروندان این کشور اکیدا خواسته است به کویته سفر نکنند.
چین و پاکستان از چند سال پیش، همکاری های راهبردی و گسترده ای را در پروژه های امنیتی و اقتصادی از جمله جاده ابریشم جدید آغاز کرده اند.
کریدور اقتصادی چین – پاکستان پروژه بزرگ بین دو کشور است که هدف اصلی آن ایجاد دسترسی به دریای آزاد برای شهرهای غربی چین است.
برای تحقق این هدف کشور چین سرمایه گذاری های گسترده ای در سراسر کشور پاکستان انجام داده است و پروژه های زیرساختی و صنعتی متعددی در این کشور تعریف نموده است.
اسلام آباد و پکن همکاری مشترک خود را همچنین در خصوص مبارزه با تروریسم ادامه می دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.