0 نظر
158 بازدید

چین به دنبال ساخت ناو هواپیمابر هسته ای است

double-quot

پکن-جارپرس-یک شرکت دفاعی چین تحقیقاتی را شروع کرده است که بر اساس آن این کشور برای ساخت ناو هواپیمابر هسته ای تلاش خواهد کرد.

کد خبر : 24923
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 10 اسفند 1396 - 4:08
چین به دنبال ساخت ناو هواپیمابر هسته ای است

 

به گزارش جارپرس از ایرنا، شرکت صنایع کشتیرانی چین خاطر نشان کرده است که برای دستیابی به فن آوری ساخت این ناوها در تلاش است.
این شرکت افزوده است چین در آینده باید به دنبال ساخت ناوهای هواپیمابر هسته ای، زیردریایی های هسته ای از نوع جدید و پیشرفت های بیشتر در بخش های دریایی باشد.
این اولین بار است که یک شرکت دفاعی چین که دست اندرکار چنین برنامه های نظامی است، آشکارا ساخت ناوهای هواپیمابر هسته ای را در دستور کار خود قرار داده است.
چین اکنون یک ناو هواپیمابر به نام لیایونینگ در اختیار دارد و گزارش رسانه های این کشور حاکی است که ساخت ناو دوم نیز به نام’ ۰۰۱ آ ‘ به پایان رسیده است و اکنون این کشور در حال ساخت سومین ناو موسوم به ۰۰۲ در شرکت کشتیرانی جیانگنان در شهر شانگهای است که قدرت هسته ای ندارند.
گزارش حاکی است که در زمینه تحقیقات برای کسب فن آوری ساخت ناو هواپیمابر با قدرت اتمی چین می تواند پیشرفت های سریعی پیدا کند و اخبار آن بتدریج علنی خواهد شد.
لی جیه از کارشناسان علوم نظامی و دریایی چین به روزنامه گلوبال تایمز گفت که این کشور پیش از این توانسته است به برخی از پیشرفت ها در این راستا دست پیدا کند.
شرکت صنایع کشتیرانی دالیان در شمال شرق چین که ناو هواپیمابر نخست این کشور را ساخته است می گوید که می تواند هر نوع ناو هواپیمابر دیگری را احداث کند.
این گزارش می افزاید در آینده چین منافع بیشتری در ماورای بحار خواهد داشت و بدون داشتن یک ناوگان دریایی هسته ای کشتی های این کشور نمی توانند مدت طولانی در آبهای دور شناور باشند.
گزارش می افزاید که ناوهای هواپیمابر هسته ای آمریکا می توانند برای مدت شش ماه روی آب شناور باشند و این برای حراست از امنیت و منافع ملی یک کشور اهمیت بالایی دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.