چین بر محصولات کشاورزی آمریکا تعرفه بست

double-quot
پکن – جارپرس – در ادامه تنش های تجاری میان پکن و واشنگتن، چین در اقدامی تلافی جویانه بر محصولات کشاورزی آمریکا تعرفه ۱۰ درصدی بست.
کد خبر : 30506
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 مرداد 1398 - 9:38
چین بر محصولات کشاورزی آمریکا تعرفه بست

وزارت بازرگانی چین روز سه شنبه اعلام کرد اعمال تعرفه بر کالاهای آمریکایی که از روز گذشته آغاز شده واکنشی به اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین به آمریکا است که بتازگی اجرایی شده است.

با این حال چین توقف واردات محصولات کشاورزی از آمریکا را که واشنگتن اعلام کرده بود تکذیب کرد و اعلام نمود چنین اتهاماتی بی اساس است.

«کنگ لیانگ»Â دبیر کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین در همین راستا به خبرنگاران گفت: چین پس از دیدار رهبران دو کشور در اوساکا ژاپن، صداقت را در همکاری نشان داده و پیشرفت خوبی در خرید محصولات کشاورزی ایالات متحده هم ایجاد شده است.

وی افزود: از آن زمان تا کنون در مجموع ۲٫۲۷ میلیون تن سویا ایالات متحده به چین ارسال شده است و پیش بینی می شود ۲ میلیون تن دیگر نیز در ماه جاری به سمت چین بارگیری شود.

این مقام چینی تصریح کرد تا روز ۱۴ مرداد علاوه بر سویا، قرارداد واردات ۶۰ هزار تن گندم و ۴۰ هزار تن گوشت خوک نیز با مقامات آمریکایی امضا شده است.

کنگ افزود: در عین حال ذرت آمریکایی به دلیل غیر رقابتی بودن قیمت اجازه واردات به چین را کسب نکرده است.

پیش از این برخی اخبار از توقف واردات محصولات کشاورزی از آمریکا به چین خبر داده بودند.

دونالد ترامپ به بهانه عدم اجرای تعهدات چین، بتازگی بر ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین تعرفه ۱۰ درصدی اعمال کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.