0 نظر
61 بازدید

چین: اجازه تکرار تراژدی اوکراین را در آسیا نمی دهیم

double-quot تهران-جارپرس-« وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در نشست مجازی اندیشکده جهانی تاکید کرد که کشورش به دنبال همکاری ها در راستای صلح و ثبات منطقه و جهان است و اجازه نخواهد داد که با مداخله جویی هایی برخی قدرتها در آسیا، تراژدی اوکراین این بار در آسیا تکرار شود.
کد خبر : 132935
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 10:23
چین: اجازه تکرار تراژدی اوکراین را در آسیا نمی دهیم

به گزارش جارپرس از ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، « وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در نشست مجازی اندیشکده جهانی با بیان این مطلب افزود:امنیت منطقه باید از راه گفت و گو و همکاری ها گسترش یاید و کسانی که در پشت صحنه به کمک کشورهای خارجی برای ایجاد بحران در منطقه دریای چین جنوبی همکاری می کند باید افشا شود.

وانگ با اشاره به بخشی از سخنان اخیر «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین در پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو بریکس، گفت که شی خاطرنشان کرده است که شتاب و سرعت بالای تحولات و تغییرات در قرن گذشته فرصت هایی برای ایجاد همکاری های بین المللی به دنبال داشته است. با پایبندی به اتحاد و همکاری،به دنبال توسعه مشترک جهان باشیم و آینده بهتری را بسازیم.

وزیر امور خارجه چین تاکید کرد که پکن مایل به همکاری با کشورهای منطقه برای مدیریت صحیح اختلافات از طریق گفت و گو ها و یافتن راه های موثر برای مدیریت دریایی است.

وی افزود: منطقه آسیا به بستری برای توسعه اقتصاد جهانی تبدیل شده است و وظیفه مهم آن ترویج جهانی شدن است.

وانگ تاکید کرد که ما باید یک چرخه اقتصادی منطقه ای یکپارچه تر در چارچوب همکاری های منطقه ای «آ. سه .آن» ایجاد کنیم و با کنار گذاشتن ذهنیت جنگ سرد،منطقه را از مسائل بحران ساز دور نگه و مهره بازی قدرت های بزرگ نشویم.

وانگ یی با اشاره به اینکه چین ماه آینده میزبان نشست همکاری بین المللی«یک پهنه-یک راه» خواهد بود، خاطرنشان کرد که پکن تمایل دارد تجربیات و ایده های خود را با جامعه جهانی برای پیشبرد ابتکار «یک پهنه-یک راه» به اشتراک بگذارد.

نشست مجازی اندیشکده جهانی به میزبانی انجمن سیاست خارجی اندونزی با محوریت«گفت و گوی جامعه مدنی شمال-جنوب، شرق-غرب» با حضور نمایندگان سازمان های بین المللی و مقامات سیاسی بسیاری از کشورها به صورت ویدیو کنفرانس برگزارشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.