0 نظر
144 بازدید

چهارمین مرحله تبادل محکومان ایران و عراق از مرز شلمچه انجام شد

double-quot

آبادان – جارپرس – چهارمین مرحله تبادل محکومان ۲ کشور ایران و عراق با حضور جمعی از مراجع قضایی ۲ کشور و با تحویل دادن ۱۸ زندانی ایرانی سه شنبه در مرز بین المللی شلمچه انجام شد.

کد خبر : 22055
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 مرداد 1396 - 10:55
چهارمین مرحله تبادل محکومان ایران و عراق از مرز شلمچه انجام شد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا ، دادستان خرمشهر در حاشیه چهارمین مرحله تبادل این محکومان اظهارکرد: به موجب قانون توافقنامه تبادل محکومان بین ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق ۱۸ نفر از اتباع ایرانی که در عراقی زندانی شده بودند تحویل مقامات قضایی ایران شدند.
علیرضا باوی افزود:این افراد جرایمی اعم از مواد مخدر، سرقت و ورود غیرمجاز به کشور عراق را داشته اند که از سوی دادگاه کشور عراق به حبس و یا رد مال محکوم شدند.
وی گفت:برای این ۱۸ زندانی پرونده قضایی توسط دادسرای خرمشهر تشکیل و مورد رسیدگی قرار می گیرد و طبق مفاد توافقنامه حکم جدیدی برای آنها صادر می شود و زندانیان به زندان سپیدار اهواز منتقل می شوند.
وی با بیان اینکه در مرحله چهارم محکوم عراقی نداشته ایم، اضافه کرد: در سه مرحله گذشته چند محکوم عراقی نیز تحویل مقام های قضایی عراق شد.
باوی افزود: تبادل محکومان در ۲ سال اخیر از مرز شلمچه انجام می شود که پارسال ۲ مرحله و امسال یک مرحله انجام که در مجموع ۲۷ محکوم ایرانی و ۱۵محکوم عراقی تبادل شدند.
وی در ادامه گفت: برخی از این محکومان از خوزستان و برخی از سایر استان های کشور هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.