چهارمین دور رایزنی های حقوق بشری ایران و اندونزی برگزار شد

double-quot

کوالالامپور – جارپرس – چهارمین دور رایزنی های حقوق بشری بین جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در شهر تاریخی ‘باندونگ’ برگزار شد.

کد خبر : 22167
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 مرداد 1396 - 8:28
چهارمین دور رایزنی های حقوق بشری ایران و اندونزی برگزار شد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، در این دور از رایزنی ها که روز گذشته برگزار شد ‘زهرا پیشگاهی فرد’ مشاور وزیر و مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امورخارجه، سرپرستی هیات جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشت و ‘کومار’ مدیرکل حقوق بشر و امور بشردوستانه وزارت خارجه اندونزی نیز هیات کشورش را سرپرستی می کرد.
در این دور از گفت وگوها که با حضور ‘ولی الله محمدی نصرآبادی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی برگزار شد، طرفین ضمن مرور آخرین تحولات و پیشرفت های داخلی دو کشور در زمینه حقوق بشر، به بررسی آخرین وضعیت تحولات بین المللی در این زمینه پرداختند.
طرفین ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به فضای دو قطبی شده جهانی و مجامع بین المللی در زمینه موضوعات حقوق بشری و اعمال استانداردهای دوگانه از سوی کشورهای غربی در خصوص وضعیت حقوق بشر در کشورها بخصوص در شورای حقوق بشر، بر اهمیت همکاری دو کشور در چارچوب روابط دو جانبه و نیز در قالب کشورهای اسلامی نهضت عدم تعهد و گروه کشورهای همفکر برای مقابله با چنین جریانی تاکید کردند.
همچنین هیات کشورمان با یادآوری روز ١۴ مرداد ماه هر سال که روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسان از سوی سازمان همکاری های اسلامی و به ابتکار جمهوری اسلامی ایران تعیین شده است، بر اهمیت تلاش و همکاری کشورهای اسلامی برای معرفی و ترویج اصول متعالی اسلام در زمینه حقوق بشر تاکید کرد.
هیات کشورمان همچنین ضمن تاکید بر ضرورت وحدت کشورهای اسلامی در مقابل انحرافات حقوق بشری ساخته و پرداخته شده توسط کشورهای غربی مانند حقوق همجنسگرایان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری بیشتر با کشورهای اسلامی برای رویارویی با چنین تحرکات خلاف اصول ادیان الهی تاکید کرد.
در ادامه هیات کشورمان به سرپرستی مشاور وزیر امور خارجه، ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به نقض فاحش حقوق بشر و جنایت علیه مسلمانان بیگناه در کشورهای اسلامی چون یمن، بحرین و میانمار و توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی خواستار همکاری کشورهای اسلامی برای پایان دادن به آمال مردم مظلوم این کشورها شد.
هیات کشورمان همچنین از سیاست های گزینشی و دوگانه دولت آمریکا در حمایت بی قید و شرط از رژیم صهیونیستی انتقاد و بر ضرورت حمایت کشورهای همفکر عضو عدم تعهد و کشورهای اسلامی از یکدیگر در برابر این سیاست ها تاکید کرد.
در پایان این دور از گفت وگوها، طرفین بر بسط همکاری مشترک در زمینه های مورد علاقه طرفین در سطح ملی و بین المللی تاکید کردند.
هیات وزارت امورخارجه جمهوری ایران همچنین در مدت اقامت در اندونزی از مرکز حمایت از نابینایان و کم بینایان شهر ‘باندونگ’ بازدید و از نزدیک با فعالیت های آموزشی، علمی، دینی، فرهنگی و ورزشی این مرکز آشنا شد.
زهرا پیشگاهی فر مشاور وزیر و مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امورخارجه همچنین با وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان اندونزی دیدار و در خصوص همکاری دو کشور در این زمینه گفت وگو کرد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.