0 نظر
172 بازدید

چندین کشته و زخمی در حمله مسلحانه در پایتخت اتریش

double-quot تهران - جارپرس - شامگاه دوشنبه چند فرد مسلح اقدام به تیراندازی در مرکز وین پایتخت اتریش کردند؛ جایی که یک کنیسه متعلق به یهودیان و چندین بازار و فروشگاه بزرگ قرار دارد.
کد خبر : 36526
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 آبان 1399 - 8:13
چندین کشته و زخمی در حمله مسلحانه در پایتخت اتریش

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، حمله توسط چند فرد مسلح انجام شد و دستکم دو کشته و چند زخمی بر جای گذاشت. برخی رسانه‌های محلی شمار کشته‌ها را تا ۷ نفر هم برآورد کرده‌ یودند.

بنابر تصاویری که در شبکه‌های مجازی از این حمله منتشر شد، درگیری‌ مسلحانه میان پلیس و مهاجمان به وقوع پیوست و دست کم در یک مورد فردی مسلح با خونسردی و از فاصله نزدیک به یک رهگذر شلیک می کند و سپس تیر خلاص می‌زند.

انجمن یهودیان شهر وین اعلام کرده که کنیسه تعطیل بوده است و تیراندازی در خیابان مقابل آن رخ داد.

پلیس اتریش می گوید یکی از افراد پلیس در وین به شدت زخمی شده است و احتمالا یکی از مهاجمان جلیقه انفجاری با خود داشته است.

وزارت کشور اتریش هم از کشته شدن یک مهاجم و یک عابر پیاده در این حمله خبر داده و می‌گوید ۱۵ نفر هم زخمی شده‌اند که حال ۷ تن از آنها وخیم است. گفته شده علاوه بر آن دو نفر، یکی از مجروحان نیز به دلیل شدت جراحات در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

وزیر کشور اتریش با بیان اینکه حمله تروریستی بوده و همچنان ادامه دارد از ساکنان اطراف محل حادثه خواست در منازل خود بمانند. بنا بر اعلام مسئولان محلی، برخی مهاجمان توانسته‌اند بگریزند و جستجو برای یافتن آنها همچنان ادامه دارد.

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تروریستی خوانده و آن را محکوم کرد. امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه هم با محکوم کردن این حمله گفت: این حمله یک کشور دوست و کل اروپا را هدف قرار داد. ما از چیزی کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.