چشم انداز آینده افغانستان با نزدیک شدن مواضع گروه‌ها و جریانات

double-quot تهران - جارپرس - یک کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: چشم انداز آینده افغانستان با نزدیک شدن گروه‌ها و جریانات بسیار روشن است و به میزانی که کشور افغانستان توسعه یابد، امنیت منطقه افزایش و توسعه اقتصادی افزایش می یابد.
کد خبر : 80371
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 23 دی 1400 - 9:44
چشم انداز آینده افغانستان با نزدیک شدن مواضع گروه‌ها و جریانات

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، سید رضا صدرالحسینی در ارزیابی خود از دیدار وزیر خارجه طالبان با احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت و اسماعیل خان در ایران گفت: یکی از مسائل اساسی که جمهوری اسلامی ایران د رموضوع افعانستان مورد تاکید داشته مساله فراگیر شدن حکومت و احترام به همه اقوام و جریان های اصیلی است که در افغانستان هستند.
وی افزود : اما نکته ای که باید مورد توجه باشد این است که جمهوری اسلامی ایران با نگاه فراگیر به همه گروه ها و جریانات موجود تلاش می کند تا جریان ها بتوانند نقش خود را در ساخت آینده افغانستان ایفا کنند.
این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد : به همین منظور ایران برای دومین بار از این جریان ها دعوت کرد و در تلاش است تا نشست های بین افغانی برگزار شود که بتوانند مواضع خود را برای آینده بهتر افغانستان به یکدیگر نزدیک کنند و توانمندی خود را بروز دهند تا منجر به استقرار صلح و امنیت و اقتصاد پایدار در این کشور شود.
صدر الحسینی خاطرنشان کرد : ایران با شعار حمایت از مردم همواره احترام ویژه ای به تمام اقوام داشته و طی ۴ دهه گذشته اقوامی که علاقه مند نبودند به دلیل مشکلات موجود در کشور خود باشند را به عنوان مهاجر پذیرفته و احترام برای‌شان قائل بوده است.
وی اظهار داشت : بنابراین حق جمهوری اسلامی ایران است که بتواند حق همسایگی را اجرا کند و با برگزاری جلسات و نشست ها آینده روشن تر شود.
این کارشناس مسائل افغانستان در ادامه گفت : یکی از موضوعاتی که در مسائل بین المللی دارای اهمیت ویژه ای است حضور کشور موثر برای شنیدن نظرات و نزدیک کردن مواضع طرفین برای حل اختلافات است و ایران در این زمینه نقش موثر خود را در افغانستان با دعوت و مدیریت این جلسات نشان داد.
صدر الحسینی در پایان با بیان این که چشم انداز آینده افغانستان با نزدیک شدن مواضع گروه ها و جریانات روشن است، تصریح کرد: در نتیجه این حق برای ایران وجود دارد که بعد از همکاری قابل توجه به مردم افغانستان در حال حاضر نقش آفرینی قابل توجه هم داشته باشد، انتظار می رود تا تاثیر این گفت‌وگوها و نزدیک شدن مواضع را در صحنه افغانستان شاهد باشیم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.