0 نظر
135 بازدید

چاووش اوغلو: ترکیه هزینه بازگشایی مرزهای بنگلادش بروی مسلمانان میانمار را می پردازد

double-quot

آنکارا – جارپرس – مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه خواستار بازگشایی مرزهای بنگلادش به روی مسلمانان آراکان میانمار شد و گفت: ترکیه آماده است تا هزینه اسکان و خدمات پناهجویان آراکان را پرداخت کند.

کد خبر : 22659
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1396 - 6:38
چاووش اوغلو: ترکیه هزینه بازگشایی مرزهای بنگلادش بروی مسلمانان میانمار را می پردازد

به گزارش جارپرس از ایرنا، چاووش اوغلو روز جمعه در مراسم عید قربان در دفتر حزب عدالت و توسعه در شهرستان کمر استان آنتالیا افزود: رایزنی در این زمینه با مقامات بنگلادش ادامه دارد و ما تمام هزینه بازگشایی مرز به روی مسلمانان تحت ستم را تقبل می کنیم.
وی اظهار کرد: به جز ترکیه هیچ کشوری در زمینه کشتار و ستمی که به مسلمانان آراکان اعمال می شود، واکنش مناسبی نشان نداده است.
وی بیان کرد: از برادران مسلمان آراکانی خود حمایت خواهیم کرد و برای حل قطعی این مشکل گام برمی داریم.
وی با اشاره به مذاکره تلفنی رئیس جمهوری ترکیه با روسای جمهوری مالزی و اندونزی و همچنین با دبیرکل سازمان ملل برای حل مساله مسلمانان میانمار گفت: سازمان همکاری های اسلامی را نیز به اقدام در این زمینه فرا خواندیم و امسال در خصوص وضعیت آراکان نشستی برگزار خواهیم کرد تا باید برای این مشکل راه حل قطعی پیدا کنیم.
وزیر امور خارجه ترکیه همچنین با کوفی عنان دبیر کل اسبق سازمان ملل متحد و رئیس کمیسیون مشورتی ایالت راخین میانمار در مورد حملات دولت میانمار به مسلمانان آراکان به صورت تلفنی گفت و گو کرد.
وی در این گفت و گو بیان کرد: بسیاری از مسلمانان به علت حملات شدید مجبور به ترک خانه خود شدند و دهها روستاها که توسط ارتش سوزانده شده، غیرقابل سکونت شده و دهها هزار مسلمان آراکان که از روستاهای خود فرار کرده اند، تلاش می کنند به مناطق امن رفته و یا از راه های غیرقانونی به بنگلادش برسند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.