0 نظر
56 بازدید

پیگیری مصوبات سفر کمیسیون اصل نود به هرمزگان در جلسه‌ با مخبر

double-quot تهران - جارپرس - سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی از جلسه این کمیسیون با مخبر معاون اول رییس جمهوری گفت: در این جلسه موضوع زیرساخت‌های انرژی، مشکلات اشتغال به ویژه در حوزه وزارت نفت، اقتصاد دریامحور، مشکلات جزایر سه گانه، خط انتقال گوره به جاسک و همچنین وضعیت اداره زندان‌های استان هرمزگان و جزایر سه گانه مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 125188
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1402 - 20:22
پیگیری مصوبات سفر کمیسیون اصل نود به هرمزگان در جلسه‌ با مخبر

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، علی خضریان در توضیح جلسه مشترک کمیسیون اصل ۹۰ با معاون اول رئیس جمهور و استاندار استان هرمزگان و همچنین تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان این استان، گفت: پیرو بازدید نظارتی کمیسیون اصل ۹۰ از استان هرمزگان و در پی چندین فقره شکایت واصله به کمیسیون موضوعات مرتبط در حوزه استان و همچنین مراکز تابعه مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: موضوع زیرساخت‌های انرژی، مشکلات اشتغال به ویژه در حوزه وزارت نفت، اقتصاد دریامحور، مشکلات جزایر سه گانه، خط انتقال گوره به جاسک و همچنین وضعیت اداره زندان‌های استان از جمله موضوعات محوری استان هرمزگان و جزایر سه گانه بود که با حضور معاون اول و استاندار هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت. همچنین وضعیت پالایشگاه شهید سلیمانی نیز موضوع دیگری بود که با توجه به نقش اشتغال آفرین آن در استان به آن توجه شد.

خضریان در خصوص ساماندهی به موضوع پرهیز از خام فروشی و مطالبات رهبری در این خصوص، گفت: یکی از آفاتی که در این کشور دچار آن هستیم و در دولت‌های مختلف به آن توجه لازم نشده است صنایع تبدیلی در حوزه نفت و گاز است در حالی که پرهیز از خام فروشی علاوه بر ارزش افزوده می‌تواند در صنایع وابسته اشتغال‌زایی فراوانی به همراه داشته باشد لذا موضوع پرهیز از خام فروشی به ویژه در حوزه گاز که یکی از ظرفیت‌های استان هرمزگان است مورد تأکید همه قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس خاطرنشان کرد: معضل اموال متروکه و یا رسوب شده در گمرکات استان نیز موضوعی بود که برای حل آن و البته لایحه مرتبط با آن از معاون اول پیگیری و مطالبه شد . بنا به گزارش معاون اول مقرر شد لایحه مرتبط که لازم است از سوی قوه قضائیه تنظیم و در دولت بررسی و تنظیم شود از ریاست قوه قضائیه پیگیری شود. همچنین بحث انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها نیز یکی دیگر از موضوعاتی بود که در جلسه با آقای مخبر به آن اشاره شد که معاون اول رئیس جمهور قول پیگیری موضوع را دادند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.