0 نظر
143 بازدید

پیک ششم شعله‌ور شده است

double-quot تهران - جارپرس - رئیس بخش ICU کرونای بیمارستان امام رضا(ع) مشهد با بیان اینکه پیک ششم شعله‌ور شده است، گفت: در این پیک تعداد مبتلایان زیادی خواهیم داشت و لود بیماری زیاد خواهد بود.
کد خبر : 82563
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 بهمن 1400 - 12:57
پیک ششم شعله‌ور شده است

 

دکتر علیرضا صداقت با اشاره به اینکه متاسفانه پیک ششم شعله‌ور شده و تعداد مبتلایان در کشور افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: افراد به محض اینکه علائمی مثل سردرد، سرگیجه، گلودرد، آبریزش بینی و خارش گلو، تب، تنگی نفس، سرفه‌های مکرر یا علائمی مثل بی‌‍‌اشتهایی و بی ‌حالی داشتند، به ویژه بعد از اینکه با فرد مبتلا در تماس بودند یا سفری و تردد مکرر داشتند، باید به مبتلا شدن به کرونا شک کنند.

وی افزود: بهترین کار پس از مشاهده این علائم، قرنطینه نسبی و کمک گرفتن از سامانه ۱۹۱ یا مراجعه به یکی از مراکز ۱۶ یا ۲۴ ساعته کروناست. کلینیک‌ها و درمانگاه‌های خصوصی، نیمه دولتی و دولتی و مطب‌های پزشکان، اولین محلی است که افراد باید به آنجا مراجعه کنند.اگر نیاز به آزمایش و عکس‌برداری باشد، در این محل‌ها انجام شده و دارو تجویز می‌شود.

صداقت تاکید کرد: مردم نباید قبل از مراجعه به پزشک به سراغ آزمایش و عکس‌برداری بروند. بیماری بین همه افراد یکی است، ولی پزشکان با توجه به علائم بالینی، بیماری‌های زمینه‌ای و سن فرد، درمان را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در این پیک تعداد مبتلایان زیادی خواهیم داشت و لود بیماری زیاد خواهد بود. اگر شرایط را رعایت کنیم، از شدت علائم کم خواهد شد ولی اگر مراجعه مستقیم به بیمارستان داشته باشیم، بار درمان افزایش پیدا کرده و مشکلات زیادی را برای کادر درمان ایجاد خواهیم کرد. مردم به دنبال بروزعلائم به بیمارستان مراجعه نکنند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.