پیکر مردوخی پیشکسوت مطبوعات کشور تشییع شد

double-quot
تهران – جارپرس – پیکر زنده یاد «ناصر یمین مردوخی کردستانی» با حضور جمعی از مسئولان کشوری، مدیران مسئول نشریات و اصحاب رسانه کشور تشییع شد.
کد خبر : 25825
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 11:31
پیکر مردوخی پیشکسوت مطبوعات کشور تشییع شد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، مراسم تشییع پیکر زنده یاد مردوخی صبح چهارشنبه از مقابل خبرگزاری پارسینه تشییع و به سوی قطعه نام آوران بهشت زهرا برای دفن بدرقه شد.
** مردوخی شجاع و فردی مردمی بود
سخنگوی وزارت امور خارجه در حاشیه مراسم زنده یاد مردوخی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، وی را از پیشکسوتان جامعه و مردی از جنس رسانه و مطبوعات توصیف کرد که کارش را از دهه ۳۰ به صورت مستمر آغاز کرده و در کنار آن به نویسندگی و سرودن شعر نیز مشغول بود.
قاسمی در ادامه با اشاره به ویژگیها و ابعاد شخصیتی آن مرحوم، شجاع بودن، مردم داری و مردی از جنس مردم را از ویژگیهای برجسته زنده یاد مردوخی کردستانی برشمرد.
به گفته وی، مردوخی در قامت یک خبرنگار و فعال رسانه همواره مطلب و یا چیزی را که احساس می کرد می تواند مساله و معضل در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و سیاست خارجی باشد، مطرح و پیگیری می کرد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور در ادامه به حضور مستمر و فعال زنده یاد مردوخی در جلسات و نشست های مختلف خبری این دستگاه اشاره کرد و اظهار داشت: وی سوالات خود را به گونه ای مطرح می کرد که نوعی هیجان را در جمع دوستان رسانه ای ایجاد و همواره اصرار بر دریافت پاسخ داشت.
قاسمی، حسن اخلاق و رفتار، عطوفت، انسانیت و بزرگواری وی را با وجود هیجانی بودن هنگام طرح سوال را از دیگر ویژگیهای این روزنامه نگار پیشکسوت بیان کرد و افزود: مرحوم مردوخی با منش و روش خود می تواند الگوی مناسبی برای نسل جوان رسانه ای کشور محسوب شود.

** شجاعت مردوخی در تاریخ رسانه ای کشور ثبت می شود
مدیرعامل خبرگزاری پارسینه نیز در مراسم تشییع مردوخی، در وصف آن مرحوم اظهار داشت: امروز استاد مردوخی با همه اهالی مطبوعات و رسانه در حالی خداحافظی می‌کند که شجاعت او در تاریخ رسانه ای کشور ثبت خواهد شد.
حمیدرضا اسکندری خاطرنشان کرد: در۵۰ سال اخیر کسی مثل مردوخی نبود که در مراسم‌های رسمی، صدای مردم باشد و با شجاعت کامل، مسائل و مشکلات و نواقص کشور را به گوش مسئولان برساند.
وی ادامه داد: زنده یاد مردوخی در عین حال شاعر و نویسنده اهل بیت (ع) نیز به شمار می آمد و خوشا به حالش که در شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) مهمان اهل بیت (ع) خواهد بود.
مدیر عامل خبرگزاری پارسینه در ادامه سخنان خود، مهربانی، خوشرویی، خونگرمی، خودجوشی، بزرگواری و تعهد به کار و توجه به همنوع را از ویژگیهای بارز مرحوم مردوخی برشمرد.

** مردوخی پدر رسانه کشور
در ادامه این مراسم مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری شهید اشرفی اصفهانی نیز ضمن تسلیت درگذشت زنده یاد مردوخی به خانواده اش و همچنین جامعه رسانه ای کشور، وی را با بیش از پنج دهه فعالیت رسانه ای در حوزه های مختلف، به عنوان پدر رسانه کشور یاد کرد.
عطا اشرفی اصفهانی خاطرنشان کرد: هر فردی، دست و قلمی در رسانه و عرصه نویسندگی کشور دارد، اذعان خواهد داشت که زنده یاد مردوخی همواره با شجاعت و صراحت مسائل و مشکلات جامعه و مردم را به مسئولان منتقل می کرد.
نوه چهارمین شهید محراب، تلاش، فعالیت، پیگیری، خوشرویی، انسانیت و منش و بزرگواری را از ویژگیهای برجسته مرحوم مردوخی عنوان کرد.
به گفته مدیر عامل بنیاد فرهنگی و هنری شهید اشرفی اصفهانی، عشق به خبر و روزنامه نگاری، تلاش مضاعف برای انعکاس مطالب و اخبار به صورت واقعیت بدون کم و کسری در وجود وی نهادینه شده بود.
وی گفت: مرحوم مردوخی کردستانی تا آخرین روزهای عمر خود همواره به فعالیت در عرصه خبر و نویسندگی عشق می ورزید و دست به قلم بود.

** مردوخی زبان خبرنگاران بود
عضو شبکه روابط عمومی ایران (شارا) نیز در این مراسم مردوخی را فردی شجاع، فعال و عاشق کار و حرفه خبرنگاری و نویسندگی توصیف کرد و گفت: وی در تمامی نشست ها و برنامه های خبری به نوعی می توان گفت زبان خبرنگاران و مردم بود.
حمید عمو لشکریان در ادامه شجاعت در گفتار و رفتار در عین عمل را از دیگر ویژگیهای مرحوم مردوخی برشمرد و گفت: وی از جمله انسانهایی به شمار می رفت که عشق و علاقه به کار و پشتکار را همواره به یدک می کشید و لحظه ای خسته کار حرفه ای و نویسندگی نمی شد.
در ادامه این مراسم، همسر و دختران زنده یاد مردوخی از حضور همه مسئولان، اهالی رسانه و مطبوعات و دیگر حاضران در مراسم تشییع تشکر و قدردانی کردند.
در این مراسم اعلام شد که شام غریبان زنده یاد مردوخی امشب در تهران، خیابان ولنجک، خیابان چهاردهم، سالن اجتماعات برج آفرینش برگزار می شود.
همچنین مجلس ختمی روز جمعه ۱۱خرداد ماه از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب واقع برگزار خواهد شد.
علیرضا معزی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، علیرضا رضازاده مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان و پرویز اسماعیلی معاون اطلاع رسانی ریاست جمهوری نیز در این مراسم حضور داشتند.
مردوخی، بامداد دیروز هشتم خردادماه در تهران، بر اثر بیماری و نارسایی کبد دار فانی را وداع گفت.
زنده یاد مردوخی با ۶۴ سال سابقه فعالیت حرفه ای، حضوری پر رنگ در عرصه‌های نویسندگی، خبرنگاری و سردبیری رسانه‌ها داشت.
او در یک سال گذشته، چندین بار در بیمارستان بستری شده و تحت درمان قرار گرفته بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.