پیکر مرحوم محمود جهان با سنج زنی و دمام نوازی به خانه ابدی بدرقه شد

double-quot

تهران – جارپرس – پیکر محمود جهان خواننده بوشهری روز چهارشنبه با دمام نوازی و سنج زنی هنرمندان در تالار وحدت تهران تشییع و به خانه ابدی بدرقه شد.

کد خبر : 22098
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 11:24
پیکر مرحوم محمود جهان با سنج زنی و دمام نوازی به خانه ابدی بدرقه شد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، در مراسم تشییع پیکر مرحوم جهان جمعی از هنرمندان عرصه موسیقی و چهره های فرهنگی و هنری حضور داشتند.
محمد میرزمانی آهنگساز در این مراسم گفت: محمود جهان نیم قرن تلاش صادقانه داشت و جدیت او در کارها زبانزد است.
وی افزود: انتشار بیش از سی آلبوم توسط این خواننده نشان از فعالیت های عاشقانه او داشت، محمود جهان عاشق کارش و امیرالمومنین علی (ع) بود و می شود گفت که او «مردی سر به مُهر» بود.
پس از آن، آکا صفوی خواننده موسیقی جنوب به نیابت از گروه موسیقی «لیان» به یاد این خواننده بوشهری قطعه ای خواند.
غلامرضا صنعتگر یکی دیگر از خواننده ها نیز در جایگاه قرار گرفت و گفت: قطعه ای وجود دارد که زنده یاد جهان در روزهای پایانی عمر خود ساخت و بسیار دوست داشت که از تلویزیون پخش شود. نام آن را امروز «خداحافظی» گذاشتیم که اینجا برایتان پخش می کنیم.
پخش این موسیقی با صدای مرحوم جهان بشدت باعث تاثر خانواده اش شد بطوری که برای لحظه ای صدای شیون خانواده با صدای در حال پخش این خواننده، درهم آمیخت.
پس از آن کشتکار خواننده ای دیگر قطعه «منم سرگردانت ای دوست، کنم یکباره جان قربانت ای دوست را» خواند.
سپس قطعه ای در شور و عرب که صدایی سوزناک داشت با نی انبان نواخته شد.
پس از آن امید جهان فرزند مرحوم به جایگاه رفت و از حاضران بایت حضور در این مراسم تشکر کرد.
محسن شریفیان سرپرست گروه موسیقی لیان بوشهر نیز گفت: مرحوم جهان مردی بود که با سختی موسیقی جنوب ایران را زنده نگاه می داشت.
شریفیان سپس اظهار داشت: وقتی شاهد لغو کنسرت ها هستیم و تلویزیون نیز جرات نشان دادن ساز موسیقی را ندارد، امیدواریم با درگذشت اساتیدی چون محمود جهان، شاهد پایان چنین اتفاقاتی باشیم.
در پایان نیز نماز میت بر پیکر این خواننده بوشهری اقامه شد و پس از آن با سنج زنی و دمام نوازی بر روی دست ها به سوی قطعه هنرمندان بهشت زهر (س) بدرقه شد.
مراسم ترحیم این خواننده ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ روز جمعه ۱۳ مرداد ماه در مسجد حضرت رسول (ص) واقع میدان کاج سعادت آباد برگزار می شود.
زنده یاد محمود جهان خواننده موسیقی اقوام منطقه بوشهر روز یکشنبه هشتم مرداد ماه به علت عارضه قلبی در یکی از بیمارستان های شهرستان ماهشهر دار فانی را وداع گفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.