پیونگ‌یانگ: هر اقدامی علیه موشک‌های ما به منزله “اعلان جنگ” است

double-quot تهران - جارپرس - کره شمالی امروز (سه‌شنبه) ضمن انتقاد از رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی، گفت هر اقدامی نسبت به انهدام موشک‌های پیونگ‌یانگ به منزله "اعلان جنگ" است.
کد خبر : 117117
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 اسفند 1401 - 19:59
پیونگ‌یانگ: هر اقدامی علیه موشک‌های ما به منزله “اعلان جنگ” است

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، «کیم یو جونگ» خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد اگر آمریکا اقدام نظامی علیه تسلیحات آزمایشی کره شمالی انجام دهد، پیونگ‌یانگ چنین حرکتی را به منزله “اعلان جنگ” تلقی می‌کند.

وی همچنین گفت: کره شمالی می‌تواند موشک‌های بیشتری به سمت اقیانوس آرام شلیک کند و این اقیانوس تحت سلطه آمریکا یا ژاپن نیست. در صورتی که واکنش نظامی مانند رهگیری علیه آزمایش‌های تسلیحات استراتژیک ما انجام شود که بدون آسیب رساندن به امنیت کشورهای همسایه در آب‌های آزاد و هوا انجام می‌شود، این یک اعلان جنگ آشکار علیه کره شمالی تلقی خواهد شد. اینجا متعلق به حوزه قضایی ایالات متحده نیست.

رئیس بخش اخبار خارجه وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای جداگانه، آمریکا را به دلیل برگزاری رزمایش‌های هوایی مشترک با کره جنوبی به “وخیم‌تر کردن” اوضاع متهم کرد.

ایالات متحده آمریکا بمب‌افکن‌های بی-۵۲ را طی یک رزمایش مشترک با جنگنده‌های کره جنوبی مستقر کرد؛ اقدامی که وزارت دفاع کره جنوبی آن را “نمایش قدرت” علیه تهدیدات موشکی و هسته‌ای کره شمالی خواند.

کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی همچنین هشدار داد که کره شمالی آماده است تا اقدامات “قاطعانه” علیه فعالیت‌های نظامی ایالات متحده و کره جنوبی انجام دهد، زیرا رقبای آن در حال برگزاری رزمایش های نظامی مشترک با مشارکت استراتژیک آمریکا هستند.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA)، کیم در بیانیه‌ای به زبان انگلیسی گفت: «همان‌طور که قبلاً مشخص شد، ما به تحرکات نظامی نیروهای آمریکایی و ارتش دست نشانده کره جنوبی نگاه می‌کنیم و همیشه در آماده‌باش هستیم تا در هر زمانی اقدام مناسب، سریع و قاطعانه را بر اساس قضاوت خود انجام دهیم».

کیم اخیرا تهدید کرده بود که کره شمالی می‌تواند از اقیانوس آرام به عنوان «محدوده شلیک» خود در پاسخ به مانورهای نظامی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی استفاده کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.