0 نظر
146 بازدید

پیش بینی صندوق در آمریکا برای اخذ رای ایرانیان مقیم کانادا/ ۸ صبح پنج شنبه آخرین مهلت تبلیغات

double-quot

تهران – جارپرس -دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: برای اخذ رای ایرانیان مقیم کانادا برنامه ریزی شده است تا در نقطه ای در آمریکا بتوانیم صندوقی داشته باشیم که رای ایرانیان مقیم کانادا را اخذ کنیم.

کد خبر : 20751
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 - 8:59
پیش بینی صندوق در آمریکا برای اخذ رای ایرانیان مقیم کانادا/ ۸ صبح پنج شنبه آخرین مهلت تبلیغات

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، علی پورعلی مطلق روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: با توجه به تقویم زمانبندی برگزاری انتخابات دو روز به پایان تبلیغات مانده و سه روز دیگر اخذ رای را خواهیم داشت.
پورعلی مطلق افزود: با توجه به تمهیدات پیش بینی شده، همه ملزومات و اقلامی که باید برای برگزاری انتخابات به شهرستان ها و بخش ها ارسال می شد فرستاده شده و هیچ مشکلی در این روند ندارم.
وی ادامه داد: بیش از ۶۳ هزار و ۴۲۸ شعبه اخذ رای و بیش از هزار و ۶۰ هیات اجرایی بخش و شهرستان داریم که مسوولیت برگزاری انتخابات و تعیین شعب اخذ رای را بر عهده دارند.
پورعلی مطلق افزود: بیشترین شعب اخذ رای در تهران ،خراسان رضوی و مازندران و کمترین شعب در قم، ایلام و قزوین است.
دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان این که ۹۴ نفر برای میان دوره ای مجلس با هم رقابت می کنند، اضافه کرد: در بحث شوراهای اسلامی دیگر هیچ گونه رد یا تایید نخواهیم داشت و همه افرادی که در گردونه رقابت هستند، به فرمانداری ها و بخشداری ها اعلام کردیم و کسانی که صلاحیت آنان تایید شده است در حال رقابت هستند.

**وزیر کشور در تمام شعب اخذ رای بازرس دارد
پورعلی مطلق یادآور شد: طبق قانون، ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رای، تبلیغات ممنوع است لذا پایان تبلیغات ۸ صبح روز پنج شنبه خواهد بود. در رابطه با انتخابات بیش از یک میلیون و ۱۵۰ نفر عوامل اجرایی سر صندوق داریم که این عوامل پنج تا هفت نفر کسانی هستند که توسط هیات های اجرایی انتخاب می شوند.
وی افزود: هیات های نظارت نیز بر امر انتخابات نظارت دارند و براساس قانون، وزیر کشور می تواند بازرسینی اعزام کند که در این دوره کلیه شعب اخذ رای بازرس دارند.
دبیر ستاد انتخابات کشور ادامه داد: دو تا سه نفر محافظ سر صندوق برای حفاظت از صندوق داریم و هیات های نظارت شورای نگهبان نیز می توانند یک نفر یا تعداد بیشتر برای شعب اخذ رای بگذارند که میانگین حدود سه تا چهار نفر داشتیم.
پورعلی مطلق تعداد صندوق های اخذ رای را بیش از ۱۳۰ هزار صندوق اعلام کرد و اضافه کرد: برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها، هزار و ۲۲۴ شهر داریم که از این تعداد ۱۴۱ شهر انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود.
وی ادامه داد:فضای کشور ما با توجه به شروع انتخابات شوراها رقابتی شده و احساس می کنم ما مشارکت خوبی در این دوره از انتخابات داریم و می توانیم بگوییم رکورد در این زمینه خواهیم داشت.
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت نمایندگان نامزدهای انتخاباتی برای حضور در شعب اخذ رای کارت صادر خواهد شد، گفت: نماینده نامزدها می توانند از روز جمعه از شروع کار هیات های اجرایی در فرمانداری و بخشداری ها حضور پیدا کنند تا در جریان روند برگزاری انتخابات قرار بگیرند. با حضور این ها سلامت انتخابات بیشتر از گذشته تضمین خواهد شد.
پورعلی مطلق یادآور شد: برای ۱۴۱ شهری که انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می کنیم، غافل نشدیم و امکانات دستی را مهیا کردیم که اگر مشکلی پیش بیاید، تمام ملزومات انتخابات دستی مهیا است تا وقفه ای برای رای دهندگان ایجاد نشود.
وی تخلفات این دوره از انتخابات را یک سوم انتخابات گذشته برشمرد و گفت: گزارش هایی به ما می رسد این ها را تا حکم صادر نشده نمی توانیم بگوییم جرم شده است، با هماهنگی شورای نگهبان و قوه قضاییه تخلفات را منعکس و پیگیری کردیم.
دبیر ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که چرا پخش فیلم یکی از نامزدها که در آن به رییس جمهوری هتک حرمت شده است جرم تلقی نشد؟ افزود: براساس ماده ۶۲ تا ۷۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری که در سال ۱۳۹۱ نیز اصلاح شد وظایف کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مشخص شده و کمیسیون فراتر از آن وظایف را نمی تواند بررسی کند .
پورعلی مطلق افزود: در این کمیسیون طبق قانون برنامه زنده نمی تواند همان لحظه تصمیم گیری کند و برنامه ضبط شده براساس رای ترکیب کمیسیون تصمیم گیری می شود.
وی در خصوص برگزاری انتخابات در خارج از کشور نیز گفت: خوشبختانه همچنان که در داخل کشور ستاد انتخابات داریم برای خارج از کشور نیز ستاد انتخابات داریم. جلسات بسیار خوبی داریم و تا این لحظه در بیش از ۱۳۳ نمایندگی کشور و ۱۰۳ کشور، هیات اجرایی خواهیم داشت.
پورعلی مطلق افزود: بیش از ۳۰۴ شعبه در خارج از کشور داریم که این تعداد رو به افزایش است و با دوره گذشته حدود ۱۰ الی ۱۲ درصد رشد صندوق را داشتیم.
دبیر ستاد انتخابات کشور در خصوص بررسی گزارش ها و تخلفات ادامه داد: کلیه گزارش ها، اتهامات و مباحث بررسی می شود و آن هایی که تاثیر گذار است قبل از اخذ رای و آن هایی که بر انتخابات تاثیرگذار نیست پس از انتخابات بررسی می شود.
پورعلی مطلق در خصوص میزان رد صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها گفت: در هیات های اجرایی صلاحیت حدود چهار درصد احراز نشد و در نهایت در هیات های نظارت شهرستان، استان و هیات مرکزی آنچه آمار داریم غیر از انصراف دهندگان حدود ۶٫۲ درصد رد صلاحیت شدند.
انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین انتخابات میاندوره ای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۹ اردیبهشت امسال برگزار می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.