پیشنهاد شهرداری تهران به دولت برای تشکیل قرارگاه کرونا در تهران

double-quot تهران - جارپرس - شهردار تهران گفت: برای مقابله با کرونا، شهرداری تهران پیشنهادی به دولت داده و خواسته که این نهاد، خدمات کنوکی‌اش در موضوع کرونا را توسعه داده و بخشی از مسئولیت‌های جدی کار را بپذیرد.
کد خبر : 68413
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1400 - 16:43
پیشنهاد شهرداری تهران به دولت برای تشکیل قرارگاه کرونا در تهران

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران ظهر امروز –یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰- در نشست ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران، با اشاره به اینکه کرونا همه عرصه‌ها و صحنه‌های زندگی را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: آسیب‌های ناشی از کرونا فقط به یک ساحت خاص نیست و اثرات جدی بر زندگی مردم گذاشته و خواهد گذاشت. ویروس کرونا موضوعی نیست که یک یا دو شبه از بین برورد؛ اما مهار آن مسیری کاملا علمی و مشخص دارد.

زاکانی گفت: فراتر از بهداشت و درمان توجه به خدمات اجتماعی، توجه به زنده نگه داشتن شهر و حفظ فاصله اجتماعی و همچنین ایجاد پروتکل‌ها و چارچوب‌های رفتاری اقداماتی است که این امکان را فراهم می‌کند تا ما بتوانیم این بیماری را روز به روز محدودتر کرده و با یک شرایط ویژه زندگی طبیعی را به جامعه بازگردانیم.

به گفته شهردار تهران، امروز با همت ویژه‌ای که در دولت آیت الله رئیسی و به خصوص در وزارت بهداشت و درمان صورت گرفته است، یک گره از گره‌های مختلف موضوع کرونا باز شد و موضوع واردات و تزریق واکسن در مسیری قرار گرفت که شیب استفاده از آن تضمین مشخصی را برای آینده خواهد داشت.

زاکانی با بیان اینکه باید در نظر بگیریم همه چیز تزریق واکسن نیست و همه چیز هم بهداشت و درمان نیست، توضیح داد: شهرداری تهران جلسات مختلفی را با اساتید مختلف برگزار کرده و در نهایت به یک مدلی برای مواجهه و توجه به کرونا رسیده است.

او افزود: مدل طراحی شده مدلی است که می‌خواهد هم ابعاد و پیچیدگی‌های این بیماری را ببیند و هم از ظرفیت‌های حاکمیتی و حکومتی و فراتر از آنها از ظرفیت‌های مردمی بر محور متخصصان استفاده کند تا گره‌ای که بر زندگی مردم و جان و حیات آنان افتاده باز شود.

زاکانی گفت: با توجه به اهمیت تهران و الگو پذیری سایر شهرها از این کلانشهر، در جلسات برگزار شده پیشنهاد این بود که شهرداری علاوه بر خدماتی که در گذشته انجام شده و باید از آنها به شایستگی تقدیر کرد، اما باید مسئولیت‌های جدید و محوری دیگری هم به عهده بگیرد.

او ادامه داد: این پیشنهاد سبب شد تا سندی تنظیم و تقدیم وزیر کشور و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شود. پیش از آن هم وزیر بهداشت و درمان در شهرداری در نشستی اعلام کرد که این مسیر پیشنهادی منطقی است و هفته گذشته هم این سند به رئیس جمهوری تقدیم شد.

او با اشاره به برخی از جزییات این پیشنهاد گفت: شهرداری تهران به اقتضای تاریخ و اسناد بالادستی نقش ویژه‌ای در بحران‌ها داشته و دارد، بنابراین پیشنهاد قرارگاه کرونا در تهران متشکل از همه دستگاه‌ها و نهادها راه اندازی می‌شود که البته سر فصل‌های مختلف وظایف و شرایطتش مشخص است و از این به بعد مقابله با این بیماری بر اساس این نقشه جامع انجام خواهد شد.

زاکانی گفت:  این درخواست به رئیس جمهوری و ۲ وزیر مربوطه ارایه شده و خواست اصلی شهرداری این بوده که این نهاد، آمادگی کامل دارد؛ اما محقق شدن خدمات نیاز به تدبیر دولت دارد که اصلا شهرداری در کار قرارگاهی قرار بگیرد یا نه. البته این درخواست و پیشنهاد یک کف حداقلی هم دارد که کل ظرفیت‌های شهرداری تهران فارغ از قرارگاه را به میدان می‌آورد و در قالب خدمات جدید به مردم ارایه می‌شود.

او با اشاره به انتصاب علی نصیری به عنوان سرپرست سازمان مدیریت بحران  شهر تهران، توضیح داد: در نشست‌های مختلفی با سازمان مدیریت بحران شهر تهران مقرر شد تا همه ظرفیت‌ها را برای مهار کرونا به عنوان مهلکت‌ترین بیماری که حیات جامعه را تهدید می‌کند به صحنه بیاوریم.

زاکانی گفت: به همین دلیل در شهرداری ستادی را سامان دادیم که ابعاد مختلف کار را در دستور کار قرار دهد و با میدان‌داری مردم و کمک شهرداری بتوانیم سه وظیفه در حوزه‌های بهداشت و درمان، خدمات اجتماعی و مسایل پیرامون فاصله‌گذاری اجتماعی و ایجاد نشاط و زندگی در شهر را به اقتضای خدمات بر عهده بگیریم.

زاکانی این را هم گفت که اگر آن تدبیر از سوی دولت انجام شده و با درخواست شهرداری تهران موافقت شد، پا فراتر گذاشته می شود و سایر دستگاه‌ها در یک قرارگاه مشترک فعالیت خود را آغاز می‌کنند؛ اما اگر انجام نشد، این بخش بر ما فرض واجب است که سایر امکانات را در مقابله با کرونا به کار بگیریم.

بر اساس گزارش سایت شهر، او ادامه داد: برای تحقق این مهم هم، از سرپرست سازمان مدیریت بحران شهر تهران درخواست کردیم که دو نقشه راه داشته باشد؛ نخست نقشه راه حداقلی در قالب یک ستاد که امروز جلسه آن تشکیل شد که از همه مجموعه‌های خدمت دهنده در نیازهای کرونا بتوانیم در شهرداری استفاده کنیم و دوم یک برنامه حداکثری که قرارگاه مربوطه است و تحقق آن نیاز به تدبیر دولت دارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.