پیشنهاد حجت الاسلام نقویان برای تدارک صبحانه فرهنگی مردم

double-quot

تهران-جارپرس-حجت الاسلام ناصر نقویان به رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی پیشنهاد کرد، با راه اندازی یک کانال تلگرامی روزانه، مردم را با برشی از بهترین قسمت های یک کتاب و یا جمله ادبی – اخلاقی آشنا و صبحانه فرهنگی آنها را فراهم کند.

کد خبر : 24913
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 10:05
پیشنهاد حجت الاسلام نقویان برای تدارک صبحانه فرهنگی مردم

 

به گزارش جارپرس از ایرنا، حجت الاسلام ناصر نقویان روز چهارشنبه در آیین اختتامیه هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی افزود: متاسفانه در بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر، کمتر شاهد تشویق مردم به کتاب و کتابخانه هستیم، هر چند مسوولان بلند پایه نظام نیز کمتر اسمی از کتاب را می برنند در حالیکه انقلاب ما انقلاب کتاب و فرهنگ بود.
وی با بیان اینکه خداوند یکی از بهترین آیات خود را با کتاب آغاز کرده، ادامه داد: در قرآن زیباترین کلام کلامی است که در آن از کتاب نام برده شده است.
نقویان افزود: مسوولان علاوه بر اینکه باید به وعده های معیشتی هم عمل کنند، باید به نیاز فرهنگی افراد از جمله رواج کتاب و کتابخوانی اهتمام ویژه داشته باشد.
این کارشناس مذهبی گفت: جای تاسف است که مردمی کم علاقه به کتاب داریم در حالیکه عکس های منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد مردم کشورهای مختلف حتی در ایستگاه های مترو کتاب در دست دارند و در نظرسنجی ها از ایرانی ها به عنوان عصبانی ترین مردم یاد می شود.
وی شرکت در جشنی که در آن صبحت از کتاب و کتاب خوانی است را مایه خرسندی دانست و افزود: اخیرا کانال تلگرامی رسانه خارجی جشنی را به مناسبت اضافه شدن اعضای خود برگزار کرده، از این رو پیشنهاد می کنم کتابخانه ملی نیز در حرکتی مشابه کانال تلگرامی این کتابخانه را راه اندازی کند.
نقویان ادامه داد: با قراردادن برش هایی از بهترین قسمت های یک کتاب، یک سند سیاسی و فرهنگی و یا جمله ای ادبی – اخلاقی می توان روزانه این صبحانه فرهنگی را به دست مردم رساند مطمئنا این اقدام با استقبال روبرو خواهد شد.
به گفته این کارشناس مذهبی، تاثیر کتاب به اندازه ای است که می تواند زندگی یک فرد را متحول کند.
کتاب «کلبه عمو تام» کتابی است که به گفته نقویان، آمریکا را متلاطم کرد و تاثیر این کالای فرهنگی به اندازه ای است که گوته شاعر آلمانی گفته است با یک دانشنامه هنری و اشعار حافظ از بهترین لذت های زندگش بهره مند شده است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این آیین که با حضور کارکنان و بازنشستگان کتابخانه ملی برگزار شد، مظفر پاسدار شیرازی مدیرکل حوزه ریاست گزارشی از فعالیت های این کتابخانه به مناسبت هشتادهمین سالگرد تاسیس آن ارائه کرد.
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز در این مراسم با تاکید بر آرامش به کارکنان کتابخانه ملی گفت: با آرامش می توان به رشد و تعالی دست یافت هر چند عشق به خدمت رسانی می تواند به رسیدن به نقطه کمال خود و دیگران نیز بیانجامد.
اشرف بروجردی هم دلی و صمیمت را عامل اعتلای فرهنگ جامعه دانست و اظهار امیدواری کرد در آینده بتوان با استفاده از آخرین تکنولوژی وشیوه های علمی برای رسیدن به نقطه مطلوب گام برداشت.
برنامه های بزرگداشت هشتادمین سالگرد کتابخانه ملی از روز دوشنبه هفته جاری آغاز شد و اختتامیه آن امروز(چهارشنبه) برگزار می شود.
کتابخانه ملی ایران سال ۱۳۱۶ تاسیس شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.