0 نظر
88 بازدید

پیشنهاد جدید آمریکا درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی

double-quot تهران - جارپرس - یک رسانه عبری‌زبان فاش کرد که میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی پیشنهاد جدیدی را برای جلب رضایت دو طرف و تکمیل این پرونده ارائه کرده است.
کد خبر : 101838
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 شهریور 1401 - 17:40
پیشنهاد جدید آمریکا درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، روزنامه عبری زبان هاآرتص در این باره نوشت: آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی پیشنهاد جدیدی را درباره خط مرزی موسوم به خط “۲۳” ارائه کرده است و این خط در واقع خط وسط میان خواسته لبنان و خواسته اسرائیل است.

این روزنامه گزارش داد: این پیشنهاد بیشتر به خواسته‌های طرف لبنانی نزدیک است تا خواسته‌های اسرائیل و اسرائیل خواستار این است که تغییرات به سمت لبنان باشد نه به سمت ساحل و تل‌آویو با طرح این خواسته درصدد تضمین فضای “دفاعی” بیشتر برای خود در مواجهه با تهدیدات احتمالی در منطقه است.

هاآرتص در ادامه مدعی شد: اسرائیل برای دادن امتیازات در این پرونده آماده است؛ چراکه اسرائیلی‌ها معتقدند این اتفاق می‌تواند به شکل گیری روابط دریایی میان دو طرف در آینده منتهی شود و علی‌رغم این مسئله اسرائیل به قرار گرفتن میدان گازی “کاریش” در داخل حریم دریایی تحت کنترل خود پافشاری کرده و پیشنهادهای مطرح شده اخیر آمریکا شامل همین مورد بوده است.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی همچنین پیشنهاد داده است که درخصوص تعیین مرزهای میدان “قانا”، “امتیازاتی” به لبنان بدهد.

لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر منطقه‌ای به مساحت ۸۶۰ کیلومتر مربع در دریای مدیترانه که دارای منابع نفتی و گازی است، اختلاف‌نظر دارند.

مذاکرات غیر مستقیم میان بیروت و تل‌آویو اکتبر ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل و با هدف تعیین مرزهای دریایی میان دو طرف آغاز شده و پنج دوره برگزار شد که آخرین آنها مه ۲۰۲۱ بود.

اخیرا منابع لبنانی و صهیونیستی اعلام کردند که لبنان و رژیم صهیونیستی به توافق درباره ترسیم مرزهای دریایی نزدیک شده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.