0 نظر
90 بازدید

پیشتازی اردوغان در نظرسنجی‌های انتخاباتی

double-quot تهران - جارپرس - بر اساس نتایج یک نظرسنجی مشخص شد که اردوغان در رقابت انتخاباتی این کشور که قرار است در سال جاری میلادی برگزار شود، کاندیدای پیشرو است.
کد خبر : 116568
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اسفند 1401 - 15:20
پیشتازی اردوغان در نظرسنجی‌های انتخاباتی

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نوشته روزنامه ینی شفق، بر اساس یک نظرسنجی که توسط مرکز “آردا” و در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۸ فوریه سال جاری میلادی از ۳۰۰۰ نفر انجام شد، از شرکت‌کنندگان پرسیده شد که اگر همین امروز انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، به چه کسی رای می‌دهند و ۴۹.۸ درصد گفتند که رای آنها رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری کنونی است.

همچنین ۲۱.۷ درصد گفتند که رای آنها کمال قلیچداراوغلو، رهبری حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه است.

همچنین بر اساس این نظرسنجی مشخص شد که منصور یاواش، شهردار آنکارا ۹.۶ درصد آرای این نظرسنجی را کسب کرد و اکرم امام‌اوغلو، شهردار کنونی استانبول نیز ۶.۹ درصد گرفت.

همچنین ۳۸.۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از حزب حاکم عدالت و توسعه حمایت کرده‌اند. همچنین حمایت از حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ۲۲.۸ درصد و حمایت از حزب دموکراتیک خلق طرفدار کُردها ۱۰.۵ درصد اعلام شده است.

وقوع زمین لرزه‌ها و پس لرزه‌های مهیب از ششم فوریه سال جاری میلادی در ترکیه این شایعه را رونق داد که انتخابات ریاست جمهوری این کشور شاید به تعویق بیفتد اما ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفته که این انتخابات ۱۴ مه ۲۰۲۳ به احتمال زیاد بر اساس برنامه برگزار می‌شود. اردوغان هم امروز چهارشنبه در سخنرانی مقابل نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه گفت، انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری ۱۴ ماه مه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.