0 نظر
64 بازدید

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی

double-quot تهران- جارپرس-وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ پیامی صادر کرد.
کد خبر : 133678
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1402 - 9:20
پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی

به گزارش جارپرس از ایسنا، در متن پیام رضامراد صحرایی آمده است: در طلیعه بهار تعلیم وتربیت و در هنگامه بازگشایی مدارس و حضور پرشور دانش آموزان ایران اسلامی در کلاس‌های درس قرار داریم. هم زمانی هفته پرافتخار دفاع مقدس با مهرمهدوی و تقارن این دو رویداد خجسته با بازگشایی مدارس نیز نوید سال تحصیلی پرشور و امیدآفرینی را می‌دهد. در این فضا یاد و خاطره شهیدان دانش آموز و فرهنگی را گرامی می‌داریم و به روان پاک آنان درود می فرستیم.

باور دولت مردمی و رییس جمهور آن است که مسیر ایران قوی از مدارس قوی می‌گذرد و آینده ایران عزیز را می‌توان در مدارس امروز کشور به نظاره نشست. برای درک هر چه بهتر این جایگاه و ترسیم نقشه راه دستیابی به آن، بازخوانی مجدد فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در روز معلم امسال یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. در آن دیدار تاریخی، معظم له نسبت به خطر  و خسارت کوچک انگاری آموزش و پرورش توسط برخی هشدار دادند و آن را یک خطای راهبردی برشمردند، ایشان معلمان را معماران آینده کشور نامیدند و عبور از گردنه‌های دشوار پیشرفت را بدون آموزش و پرورش ناممکن دانستند.

همکاران عزیزم، دستیابی به این جایگاه مستلزم بازگشت آموزش و پرورش به مدرسه و توجه به مدارس به عنوان کانون تمامی تحولات تعلیم وتربیت کشور است.

در ادامه این پیام آمده است: مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جایگاهی مرکزی و مهم دارد، سند تحول بنیادین وظیفه مدارس را «تربیت انسان‌های موحد، مؤمن و معتقد به معاد و آشنا و متعهد به مسئولیت‌ها و وظایف در برابر خدا، خود دیگران و طبیعت، حقیقت جو و عاقل، عدالت خواه و صلح جو، ظلم ستیز، جهادگر، شجاع و ایثارگر و وطن دوست، مهرورز، جمعگرا و جهانی اندیش، ولایت مدار و منتظر و تلاشگر در جهت تحقق حکومت عدل جهانی، با اراده و امیدوار، خودباور و دارای عزّت نفس، امانت دار، دانا و توانا، پاکدامن و با حیاء، انتخابگر و آزادمنش، متخلق به اخلاق اسلامی، خلاّق و کارآفرین و مقتصد و ماهر، سالم و بانشاط، قانون مدار و نظم پذیر و آماده ورود به زندگی شایسته فردی، خانوادگی و اجتماعی براساس نظام معیار اسلامی» معرفی می‌کند.

این شاخص‌ها می باید مهم‌ترین نقاط هدف گذاری مدیران و معلمان عزیز و همه دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت کشور باشد.

صحرائی همچنین خطاب به دانش‌آموزان نوشته است: دانش آموزان عزیزم از شما می‌خواهم در عمل به توصیه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی کوشا باشید و تحصیل، تهذیب و ورزش را سرلوحه برنامه‌های خویش قرار دهید. آینده کشور در قلب و ذهن شما در حال شکل گیری است و  یقین دارم با همت بلند و اراده قوی دانش آموزان عزیز، ایران اسلامی قله‌های پیشرفت را فتح خواهد کرد.

مدارس ما در دولت مردمی سیزدهم باید به کل یکپارچه و واحدی برای دستیابی به آرمان‌های معمارکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری تبدیل شوند و شعار همه با هم یکصدا «ایران مدرسه قوی، ایران قوی» در تمامی مدارس تحقق عملی یابد. از خداوند متعال توفیق روزافزون شما را خواهانم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.