پژوهشگر الجزیره : غنی سازی ۶۰ درصدی برگ برنده ایران در مذاکرات است

double-quot تهران-جارپرس- فاطمه الصمادی پژوهشگر مرکز تحقیقات شبکه الجزیره قطر گفت که ایران با اعلام غنی سازی ۶۰ درصدی پیامی برای جامعه بین الملل فرستاد مبنی بر اینکه پس از حمله به تاسیسات هسته ای نطنز، غنی سازی اورانیوم را به عنوان برگ برنده از دست نخواهد داد .
کد خبر : 53543
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردین 1400 - 10:25
پژوهشگر الجزیره : غنی سازی ۶۰ درصدی برگ برنده ایران در مذاکرات است

به گزارش  جارپرس از ایرنا ، الصمادی در برنامه ماوراء الخبر ( آن سوی خبر ) الجزیره اظهار داشت : اقدام ایران مبنی بر غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم دربردارنده یک پیام سه بعدی است . این اقدام دارای یک پیام داخلی در ارتباط با هدف قرار گرفتن تاسیسات نطنز و همچنین بین المللی و منطقه ای به عنوان پیامی برای مذاکرات وین و اسراییل است.

این پژوهشگر الجزیره در ادامه گفت که ایران با اقدام اخیر خود پیامی برای جامعه بین الملل فرستاد مبنی بر اینکه پس از حمله به تاسیسات هسته ای نطنز در هفته گذشته غنی سازی اورانیوم را به عنوان برگ برنده از دست نخواهد داد بلکه آن را برای خود در مذاکرات نگه خواهد داشت و بار دیگر آمادگی خود را در خصوص توقف غنی سازی اورانیوم در صورت لغو تحریم ها اعلام کرد.

وی ادامه داد : اعلام افزایش میزان غنی سازی اورانیوم به ۶۰ درصد ممکن است مذاکرات را پیچیده کند اما از سوی دیگر ممکن است دستیابی به نتایج آن را سرعت ببخشد .

وی گفت که ایران با شدت بخشیدن به گام های هسته ای خود در حال بهره برداری از تاخیر آمریکا در بازگشت به توافق برجام است.

” صالح النعامی ” استاد علوم سیاسی و تحلیلگر امور داخلی رژیم صهیونسیتی هم در این برنامه گفت که اسراییل با حمله به تاسیسات نطنز می خواست یک برگ برنده مهم در خصوص بازگشت به توافق هسته ای برجام را از دست ایران بگیرد.

النعامی افزود: اسراییل در خصوص هر گونه توافقی با ایران در آینده ۴ درخواست دارد که واشنگتن را در جریان آنها قرار داده است . اولین درخواست اسراییل آن است که توافق زمانبندی نشود و دومین درخواست بازداشتن ایران از انجام تحقیقات در خصوص انرژی هسته ای و پیشبرد آن می باشد و سومین درخواست عدم لغو تحریم های اعمال شده علیه ایران است مگر آنکه واشنگتن به پایبندی ایران به انجام تعهداتش اطمینان حاصل کند و چهارمین درخواست ضمیمه کردن موضوع موشک های بالستیک به توافق هسته ای است .

وی ادامه داد : اسراییل نمی تواند حمله نظامی گسترده ای علیه ایران انجام دهد به گونه ای که بتواند توان هسته ای این کشور را به تعطیلی بکشاند زیرا نیازمند چتر حمایتی آمریکا است و دولت جو بایدن رئیس جمهور به جای جنگ، خط مشی دیپلماسی را در پیش گرفته است . این امر باعث تقویت موضع ایران شده است زیرا تهران همزمان با افزایش غنی سازی اورانیوم آمادگی خود را جهت متوقف کردن این روند اعلام کرد به شرط آنکه آمریکا تحریم ها را لغو کند و واشنگتن به توافق هسته ای بازگردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.