پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ۲ داروی درمان آسم و آلرژی کودکان شدند

double-quot ساری - جارپرس-عضو هیأت علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای هیأت علمی گروه کودکان این دانشگاه موفق به ثبت اختراع ۲ محصول مرتبط با آسم و آلرژی کودکان شدند و این محصولات وارد مرحله تولید شد.
کد خبر : 129883
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1402 - 11:50
پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ۲ داروی درمان آسم و آلرژی کودکان شدند

به گزارش جارپرس از ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر حمید آهنچیان روز چهارشنبه افزود: یکی از این اختراعات ثبت شده شربت گیاهی آسماتوس برای درمان سرفه‌های بیماران آسماتیک بوده که حاصل تلاش تیم سه نفره دکتر حمید آهنچیان، دکتر عباس زجاجی و دکتر اسما جاوید بوده است.

وی ادامه داد: همچنین دمیار استنشاقی مخصوص کودکان با گوی متحرک (دمیار انگیزشی) هم دیگر اختراع به ثبت رسیده است که این دارو هم حاصل تلاش تیم چهار نفره دکتر حمید آهنچیان، دکتر سعید کرمانی، دکتر صدیقه مانده کهنگی و دکتر معصومه مانده کهنگی بوده است.

عضو هیأت علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که اثرپذیری ۱۰۰ درصدی شربت گیاهی آسماتوس و دمیار استنشاقی در درمان بیماران آسم و آلرژی مشاهده شده است گفت: شربت گیاهی آسماتوس خوراکی بوده و طریقه مصرف دمیار استنشاقی هم از راه بینی است.

آهنچیان در خصوص میزان مصرف داروهای خوراکی و استنشاقی جدید در درمان آسم و آلرژی و گروه سنی مجاز این داروها افزود: شربت گیاهی آسماتوس ویژه گروه سنی چهار تا ۱۲ سال است و میزان مصرف این دارو هم هر هشت ساعت پنج سی سی است.

وی ادامه داد: دمیار استنشاقی هم از بدو تولد تا ۱۲ سال قابل استفاده است و میزان مصرف آن هر هشت ساعت ۲ پاف (۱۰۰ میکروگرم) در هر سوراخ بینی است.

عضو هیأت علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: مصرف این داروها همچون دیگر داروها باید با تجویز پزشک متخصص باشد و به‌صورت خودسرانه مورد استفاده قرار نگیرد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار نیروی بهداشتی و درمانی، هم اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.