پوشال‌های مستعمل کولرها را در کنار مخازن پسماند قرار دهید

double-quot تهران - جارپرس - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از شهروندان خواست تا برای حفظ محیط‌ زیست پوشال‌های مستعمل خود را کنار مخازن پسماند قرار دهند.
کد خبر : 121522
| خبرنگار : فاطمه شکری
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 اردیبهشت 1402 - 16:57
پوشال‌های مستعمل کولرها را در کنار مخازن پسماند قرار دهید

 

به گزارش جارپرس از ، رضا شرفی در تشریح روند اجرای طرح جمع آوری پوشال‌های مستعمل کولرهای آبی در سطح شهر تهران گفت: در راستای مدیریت پسماند، شهرداری تهران ملزم است تا حدامکان پسماند را به چرخه تولید بازگرداند و کاهش تولید پسماند را محقق کند تا به این ترتیب علاوه بر کاهش هزینه‌های مدیریت شهری از آلودگی زیست محیطی نیز جلوگیری شود.

وی افزود: در همین راستا، نخستین بار سال گذشته پیشنهاد اجرای طرح جمع‌آوری پوشال‌های مستعمل کولرهای آبی مطرح شد و سایتی در منطقه ۱۸ ویژه پسماندهای حجیم ایجاد شده است که سرشاخه‌ها و ضایعات فضای سبز در فصل هرس به این سایت در آزادشهر منتقل می‌شود و در آنجا توسط دستگاهی به نام چیپراین ضایعات به چیپس چوب تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته پیشنهاد شد پوشال‌های مستعمل کولرهای آبی نیز در قالب همین ضایعات چوب جمع آوری و به سایت منطقه ۱۸ منتقل شوند.

به گفته شرفی؛ شهروندان قبلا این پوشال‌ها را به داخل مخازن می‌انداختند که با زباله‌های دیگر مخلوط و به آرادکوه منتقل می شد و در نهایت باتوجه به عدم امکان بازیافت آنها، دفن می‌شدند.

وی تاکید کرد: سال گذشته با شروع فصل گرما که شهروندان پوشال کولرها را تعویض می‌کنند مقرر شد پوشال‌های مستعمل را در کنار مخازن بگذارند تا در قالب سرشاخه‌ها و ضایعات فضای سبز توسط خاورهای خدمات شهری جمع آوری و به سایت منطقه ۱۸ منتقل و پس از آن توسط دستگاه چیپر به چیپس چوب برای بازیافت تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۱۵۰ هزار پوشال مستعمل جمع آوری شده است، افزود: این پوشال‌ها به سایت منطقه ۱۸ منتقل شد و در نهایت به چرخه تولید بازگشت. امسال هم در نظر داریم زودتر از سال گذشته این طرح را اجرایی کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تصریح کرد: لذا شهروندان از هم اکنون می توانند در هر ساعتی پوشال مستعمل را در کنار مخازن قرار دهند و از مخلوط کردن با سایر زباله‌ها جلوگیری کنند تا در طول روز جمع آوری و به سایت ویژه برای برگرداندن به چرخه تولید منتقل شود.

وی تاکید کرد: محدودیت زمانی برای پذیرش پوشال‌های مستعمل نداریم و سایت منطقه ۱۸ نیز به صورت دائم مشغول به کار است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.