پوتین: روسیه ممکن است در واکنش به غرب، به پاسخ‌هایی بر مبنای نظر کارشناسان نظامی متوسل شود

double-quot تهران - جارپرس - رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، کشورش در صورتی که آمریکا و ناتو از ارائه ضمانتهای امنیتی به آن خودداری کنند ممکن است برای پاسخ به آنها متوسل به پاسخهای مختلفی بر مبنای نظر کارشناسان نظامی شود.
کد خبر : 78529
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دی 1400 - 15:00
پوتین: روسیه ممکن است در واکنش به غرب، به پاسخ‌هایی بر مبنای نظر کارشناسان نظامی متوسل شود

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی روسیا ۱ گفت: این پاسخ احتمالا متنوع خواهد بود و وابسته به پیشنهاداتی خواهد بود که کارشناسان نظامی ما به من مطرح خواهند کرد.

این رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، این کشور به دنبال رسیدن به نتیجه‌ای مثبت در مذاکرات بر سر موضوع ضمانتهای امنیتی خواهد رفت.

او خاطرنشان کرد: روسیه پیشنهاداتش درباره این مساله را با هدف “رسیدن به یک نتیجه قانونا الزام آور از مذاکرات دیپلماتیک بر سر این اسناد مطرح می‌کند. این چیزی است که ما تلاش زیادی برای آن می‌کنیم.”

پوتین در کنفرانسی خبری در ۲۳ دسامبر گفته بود که مسکو اقدامات بیشتر در این زمینه را بر محور نیاز به حصول امنیت بی قید و شرط برای روسیه در بلند مدت صرف نظر از چگونگی مذاکرات بر سر مساله ضمانتهای امنیتی با آمریکا اتخاذ خواهد کرد. او همچنین تاکید کرد روسیه تصریح خواهد کرد که توسعه بیشتر ناتو به سمت شرق را تحمل نخواهد کرد.

او اظهار کرد، آمریکا اقدام به انتقال دادن موشکهایش به پشت درهای روسیه کرده و پرسید که آمریکا در صورتی که روسیه موشکهایش را در مکزیک یا کانادا مستقر کند چه احساسی پیدا خواهد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در تاریخ ۱۷ دسامبر پیش نویس توافقات بر سر ضمانتهای امنیتی مذکور را که نزد آمریکا و ناتو مطرح شده‌اند منتشر کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.