پهپاد سازمان امنیت و همکاری اروپا در شرق اوکراین سرنگون شد

double-quot
مسکو – جارپرس – یک فروند پهپاد سازمان امنیت و همکاری اروپا در شرق اوکراین بر اثر شلیک موشک پدافند هوایی سرنگون شد.
کد خبر : 19029
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 - 7:18
پهپاد سازمان امنیت و همکاری اروپا در شرق اوکراین سرنگون شد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: پهپاد متعلق به ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر آودییفکا در استان دونتسک بر اثر اصابت موشک پدافند هوایی اوکراینی از نوع بوک سقوط کرد.
در این گزارش گفته شده است: پهپاد سازمان امنیت و همکاری اروپا در حالی که نقض آتش بس از سوی نیروهای اوکراینی را تصویربرداری می کرد، هدف قرار گرفت و نزدیک یک بیمارستان سقوط کرد.
اوضاع شرق اوکراین از سه روز پیش به شدت متشنج شده در جریان درگیری های خونین میان نیروهای اوکراینی و جدایی طلبان دهها نفر از دو طرف کشته و مجروح شده اند.
در شرق اوکراین در سه سال اخیر چند سقوط رخ داده است که خونین ترین حادثه مربوط به هواپیمای بویینگ مالزی بود.
هواپیمای پرواز «ام.اچ ۱۷» در ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۴ (۲۶ تیر ۱۳۹۳) زمانی که از آمستردام هلند به مقصد کوالالامپور پایتخت مالزی در پرواز بود، در مرز میان روسیه و اوکراین سقوط کرد و تمام ۲۹۸ مسافر که از ملیت های مختلف از جمله مالزیایی و کشورهای اندونزی، انگلستان، آلمان، بلژیک، فیلیپین، کانادا و نیوزیلند بودند، کشته شدند.
دولت اوکراین و غرب از همان زمان انگشت اتهام سقوط هواپیمای مالزیایی را به سمت روسیه گرفتند که این کشور هرگونه دخالت در حادثه را رد و اعلام کرد، مستندات مربوط به رد این ادعای دروغ را در اختیار دارد.
نقش احتمالی جنگنده های اوکراینی و نیز طرح ریزی این حادثه در آژانس های اطلاعاتی اوکراین، هلند و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از جمله دیگر فرضیه های مطرح شده درباره علت سقوط هواپیمایی مالزیایی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.