“پمپئو” به دنبال پرونده سازی جدید علیه ایران است

double-quot تهران - جارپرس - یک کارشناس مسائل بین الملل، با اشاره به ادعاهای اخیر وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران به پایگاه تازه‌ای برای القاعده تبدیل شده است، گفت: پمپئو با اینگونه اظهار نظرها به دنبال پرونده سازی جدید علیه ایران است.
کد خبر : 44413
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 دی 1399 - 9:35
“پمپئو” به دنبال پرونده سازی جدید علیه ایران است

به گزارش جارپرس از ایسنا، حسن بهشتی پور با بیان اینکه وزیر خارجه آمریکا قبل از اینکه این ادعاها را علیه ایران مطرح کند و در این زمینه توئیتهایی را منتشر کند با رئیس موساد در واشنگتن دیدار کرده بود، اظهار کرد: کاملا مشخص است خطی که پمپئو در سیاست خارجی به خصوص در مورد ایران دنبال می کند، خط اسرائیل است.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ آمریکا هیچ وزیر خارجهای به اندازه پمپئو و به این میزان در خدمت سیاست خارجی اسرائیل نبوده است، افزود: او در ظاهر وزیر امور خارجه آمریکاست ولی عملا نقش وزیر خارجه اسرائیل را ایفا می کند و در مورد بسیاری از سیاست هایش خطی را دنبال می کند که صهیونیست ها بر آن تاکید دارند.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه هدف پمپئو از این اتهامها، فضاسازی علیه تهران و ایجاد پرونده های جدید علیه کشورمان است، اظهار کرد: در واقع پمپئو و دولت ترامپ در پایان روزهای حضورشان در کاخ سفید همچنان خط خوش خدمتی به صهیونیست ها را ادامه می دهند و در واقع شاید بتوان گفت پمپئو به مزدبگیر اسرائیل تبدیل شده است و لیست خدمات وی به رژیم صهیونیستی در طول چهار سال گذشته بی نظیر است.

وی همچنین با بیان اینکه دشمنی القاعده و گروه های تکفیری با ایران یک امر مشخص است و تصور اینکه ایران و القاعده با هم همکاری کنند بسیار مشکل است، خاطرنشان کرد: ادعایی که پمپئو در این زمینه مطرح کرد تعجب خیلی ها را برانگیخت. این ادعا در حالی مطرح می شود که ایران در سوریه و عراق با شاخه هایی از القاعده درگیر بوده و القاعده در طول سال های فعالیت خود تلاش کرده که به ایران ضربه بزند.

بهشتی پور ادامه داد: اظهارات اخیر پمپئو را باید در راستای پرونده سازی و اعمال فشار حداکثری به ایران عنوان کرد. دولت ترامپ برای اینکه افکار عمومی را از اتفاقاتی که در آمریکا در حال رخ دادن است و شکست فضاحت بارشان در عرصه سیاست خارجی از جمله اعمال فشار حداکثری به ایران منحرف کند، اقدام به بیان اینگونه ادعاها می کند.

این کارشناس مسائل بین الملل همچنین با بیان اینکه پمپئو در پایان روزهای حضور خود در وزارت خارجه آمریکا قصد داشته به برخی از کشورهای اروپایی سفر کند ولی این کشورها از پذیرش وی خودداری کرده اند، گفت: اینها همه نشان دهنده اوج استیصال تیم سیاست خارجی ترامپ و  پمپئو  است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.