پلیس ویژه کودکان و نوجوانان تشکیل می شود

double-quot

تهران – جارپرس -رییس اداره حقوقی پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: تشکیل پلیس ویژه کودکان و نوجوانان که از نوآوری های قانون آیین دادرسی کیفری جدید است، در تیر ماه اجرا می شود.

کد خبر : 9813
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 خرداد 1394 - 5:23
پلیس ویژه کودکان و نوجوانان تشکیل می شود

به گزارش جارپرس از ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرگرد جمشید راد افزود: بر اساس ماده ۳۱ قانون، بمنظور حسن اجرای وظایف ضابطان در مورد کودکان و نوجوانان، پلیس ویژه اطفال و نوجوانان در ناجا تشکیل و مشغول به کار می شود.

وی ادامه داد: با اختصاصی شدن مراجع رسیدگی به جرایم کودکان و نوجوانان در قانون آیین دادرسی کیفری جدید، این امر مستلزم آن است که بازوی اجرایی این مراجع نیز آموزش های لازم را دیده باشند.

جمشید راد با بیان اینکه اکنون با همکاری قوه قضاییه و نمایندگان ناجا از جمله نماینده حقوقی پلیس آگاهی، پیش نویس مقدماتی لایحه پلیس ویژه کودکان و نوجوانان در حال تهیه و تنظیم است، گفت: پس از اجرا شدن قانون آیین دادرسی کیفری، پلیس با کمک قوه قضاییه به جرایم کودکان و نوجوانان رسیدگی می کند.

رییس اداره حقوقی پلیس آگاهی تصریح کرد: از ویژگی های لایحه پلیس ویژه اطفال و نوجوانان این است که از کارکنانی که در رشته های حقوق، روانشناسی و علوم اجتماعی تحصیل کرده اند و تجارب کافی در این زمینه دارند، بهره برداری کاربردی و بهینه می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.