0 نظر
186 بازدید

پلوسی چشم به هفتمین دور ریاست بر مجلس نمایندگان دارد/ کوین مک کارتی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان

double-quot تهران - جارپرس - رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا از سوی همکارانش دوباره برای این سمت تعیین شد تا در کنگره جدید که سال آتی میلادی تشکیل جلسه می‌دهد، جمعیت بزرگتری از جمهوری‌خواهان را رهبری کند. به نظر مسلم میرسد که دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا نیز نانسی پلوسی را برای دو سال ریاست بر این مجلس معرفی کنند اما او رهبری اکثریت کوچکتری که بر مبنای خطوط ایدئولوژیک دچار اختلاف است را به عهده خواهد داشت که برای پیشبرد دستور کار جو بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب به سمت تصویب تلاش خواهد کرد.
کد خبر : 38321
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 آبان 1399 - 20:34
پلوسی چشم به هفتمین دور ریاست بر مجلس نمایندگان دارد/ کوین مک کارتی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل شبکه ان‌پی‌آر، علاوه بر کوین مک‌کارتی که دوباره به عنوان رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد، دیگر رهبران ارشد مجلس نمایندگان آمریکا هم دوباره در پست‌های ارشد انتخاب شدند و از جمله آنها می‌توان به استیو اسکالیس، هماهنگ‌کننده جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان و لیز چنی، رئیس کنفرانس جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان اشاره کرد.

جمهوری‌خواهان آمریکایی در انتخابات کنگره در سوم نوامبر توانستند کرسی‌های بیشتری را به دست آورند و از اکثریت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان بکاهند. انتظار می‌رود دموکرات‌ها این بار اکثریتی با پنج تا ۱۰ کرسی داشته باشند.

همچنین انتظار می‌رود نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز (چهارشنبه) برای یک دوره دیگر در نشست دموکرات‌ها برای این سمت انتخاب شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: پلوسی روز چهارشنبه با اعلام هیچ رقیبی برای پست ریاست مجلس نمایندگان مواجه نشد؛ دموکراتهای مجلس نمایندگان اولین انتخابات تعیین رهبری به صورت مجازی را در پاسخ به همه گیری کروناویروس برنامه ریزی کردند. استنی هویر، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان  و جین کلایبرن، رهبر شماره سه حزب نیز در مسیر حفظ مناصبشان هستند.

پلوسی اخیرا خطاب به دموکراتها نوشت: بیایید همه ما حامی اتحاد در حزب دموکرات باشیم، جایی که ارزشهای ما فرصت و اجتماع هستند.

پلوسی به عنوان اولین رئیس زن مجلس نمایندگان آمریکا و به عنوان یکی از دشمنان اصلی دونالد ترامپ در جنگ بر سر مسائلی همچون استیضاح، مهاجرت و بهداشت و درمان مورد تحسین دموکراتها قرار گرفت.

در حالی که همچنان برخی آرای انتخابات ماه جاری میلادی هنوز در دست شمارش هستند ۱۰ قانونگذار دموکرات مجلس نمایندگان در این انتخابات شکست خوردند و انتظارات آنها برای اضافه کردن کرسی های بیشتر به خود رنگ باخته و روحیه حزب آسیب دید. دموکراتها شاید در مسیر رسیدن به یک اکثریت ۲۲۲ به ۲۱۳ باشند که این یکی از کوچکترین اکثریت ها در چند دهه گذشته است.

این سبب موجی از انداختن تقصیر به گردن یکدیگر شده و مترقی ها گفتند که حزب در جلب آرای کافی از میان اقلیتها و رای دهندگان جوان لیبرال کم کاری کرده است. میانه رو ها می گویند از بابت ابتکارهای چپهای افراطی همچون قطع بودجه پلیس آسیب دیده اند و اینکه پلوسی باید با کاخ سفید بر سر بسته محرک اقتصادی قبل از انتخابات به توافق می رسید.

بسیاری از دموکرات علاوه بر اختلافات اخیرشان بر سر پسرفت انتخاباتی، همچنان خواهان رهبران جدید هستند. پلوسی و هویر از ۲۰۰۳ دموکراتهای شماره یک و دوی مجلس نمایندگان بوده‌اند در حالی که کلایبرن در ۲۰۰۷ به رده دموکرات شماره سه ارتقا یافت. پلوسی و کلایبرن هر کدام ۸۰ سال سن دارند و هویر نیز ۸۱ سال دارد.

پلوسی بدون داشتن یک رقیب جدی، به نظر می رسد در مسیر تصاحب هفتمین و هشتمین سالهای ریاستش بر این مجلس است. او در دهه ۲۰۰۰ اولین چهار سال ریاستش را تا زمانی که جمهوریخواهان اکثریت مجلس نمایندگان را در انتخابات حزب چای در سال ۲۰۱۰ (یک ظهور محافظه کار که گواهی بر ظهور ترامپ بود) مجددا تصاحب کردند بر عهده داشت.

در یک اتفاق که نشانه قدرت وی است، یک دموکرات محافظه کار که تا پیش از این مخالف پلوسی بود، گفت توقع دارد او دوباره به ریاست انتخاب شود و گفت که این بار ممکن است از او حمایت کند.

کرت شریدر، نماینده دموکرات اوریگان در مصاحبه ای با اشاره به اینکه با پلوسی در خصوص لزوم یک دستور کار میانه رو تر صحبت کرده، گفت: من فکر می کنم او آن را درک می کند. او ممکن است سدی دربرابر چپهای افراطی باشد.

دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا همچنین قرار است چهارشنبه و پنجشنبه در خصوص پستهای رهبری کمتر رای گیری کنند.

پلوسی تنها نیازمند اکثریتی تقریبا معادل ۲۲۲ دموکرات مجلس نمایندگان است تا مجددا به عنوان کاندیدای حزب برای ریاست مجلس نمایندگان معرفی شود. احتمالا رای گیری چهارشنبه به صورت شفاهی و بدون رای محرمانه از سوی افراد حاضر که توسط قوانین حزب تعیین شده، خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.