0 نظر
188 بازدید

پکن و واشنگتن بر سر برنامه هسته ای کره شمالی توافق کردند

double-quot
تهران – جارپرس – وزیر امور خارجه آمریکا از شکل گیری توافقاتی جدید میان مقامات پکن و واشنگتن بر سر برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی خبر داد.

کد خبر : 20270
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1396 - 5:43
پکن و واشنگتن بر سر برنامه هسته ای کره شمالی توافق کردند

به گزارش جارپرس به نقل از مهر از راشاتودی، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی جدید مدعی شد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «شی جین پینگ» همتای چینی وی در جریان نشست دو روزه خود در یک اقامتگاه تفریحی واقع در پالم بیچ ایالت فلوریدا به توافقاتی جدید در خصوص کره شمالی دست یافتند.

خبرگزاری رویترز به نقل از رکس تیلرسون گزارش داد که رئیس جمهوری چین در این دیدار تصدیق کرده است که پیشرفت کره شمالی در حوزه برنامه های موشکی و هسته ای به «مرحله ای بسیار جدی و خطیر» رسیده است.

بنابر اظهارات تیلرسون،شی جین پینگ موافقت کرده است که همکاریهای دوجانبه با آمریکا را در راستای اِعمال فشار بر کره شمالی و با هدف پایان بخشیدن به برنامه هسته ای این کشور افزایش دهد.

طبق اعلان کاخ سفید، دونالد ترامپ در دومین روز از این نشست دو جانبه اعلام کرد که با همتای چینی خود رابطه ای «عالی» برقرار کرده است و دو طرف پیرامون موضوعات مختلف به «پیشرفت فوق العاده ای» دست یافته اند.

رئیس جمهور چین نیز اظهار داشت که این نشست به سران دو کشور کمک کرد تا به «درک و فهمی عمیق تر» نسبت به یکدیگر دست یابند و اعتماد میان دو کشور ایجاد شود.

شی جین پینگ همچنین گفت: «من باور دارم که ما [چین و آمریکا] به شیوه ای استوار به توسعه روابط دوستانه خود ادامه خواهیم داد..ما همچنین به نفع صلح و ثبات جهانی مسئولیت تاریخی خود را به انجام خواهیم رساند».

تیلرسون همچنین از قبول دعوت رئیس جمهور چین از سوی ترامپ برای انجام دیداری رسمی از این کشور آسیایی در آینده خبر داد.

گفتنی است که وزیر خارجه آمریکا پنج شنبه گذشته از طرح ریزی یک «استراتژی جدید» با همکاری و هماهنگی مقامات پکن سخن گفت.تیلرسون در این باره گفت: «ما امیدواریم که چین راههایی برای تأثیرگذاری و اِعمال نفوذ بر اقدامات کره شمالی در جهت امحاء تسلیحات هسته ای و برنامه های تکنولوژی موشکی این کشور بیابد».

وی در ادامه افزود: «چه با توسل به قدرت و اختیارات خود در شورای امنیت سازمان ملل و چه با بکار بستن اهرمهای جدید قدرت، پکن می تواند بخشی از یک استراتژی جدید جهت پایان بخشیدن به رفتار بی پروای کره شمالی و تضمین امنیت، ثبات و رونق اقتصادی در شمال شرقی آسیا باشد».

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.